«مدیریت بازاریابی صنعتی» به چاپ رسید

http://www.callforpapers.irکتاب «مدیریت بازاریابی صنعتی» به قلم دکترعلی صنایعی، رییس پژوهشکده علوم مدیریت نوین و رییس دانشکده مجازی دانشگاه اصفهان و به همت جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در تیراژ یک هزار نسخه به چاپ اول رسید.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) علی صنایعی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص علت نگارش این کتاب اظهار کرد: بازاریابی صنعتی، بخش عمده‌ای از تولید ناخالص ملی یک کشور است که در صورت اجرای صحیح آن، قیمت‌ها مناسب، اقتصاد پویا و سازمان یافته‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه بازاریابی صنعتی (B2B)، مرحله‌ای از مبادلات تجاری است که بین دو شرکت صنعتی انجام می‌شود، تصریح کرد: این عمل برخلاف بازاریابی مصرفی یاB2C است که در آن مصرف کننده با شرکت تولیدی در ارتباط تجاری قرار گرفته و موجب ایجاد دلالی در جامعه می‌شود.

این استاد دانشگاه اصفهان ادامه داد: شرکت‌های تولیدی، نیازمند آموزش اساسی روش‌های نوین بازاریابی در جهت تامین مواد اولیه بدون دخالت واسطه گران هستند که تاسیس تعاونی‌های خرید برای هر گروه فعال صنعتی دراین زمینه گامی موثر است.

 

صنایعی با بیان اینکه بازاریابی صنعتی صحیح موجب توزیع عادلانه ثروت می‌شود، گفت: کتاب مدیریت بازاریابی صنعتی، با توجه به نیاز استادان و دانشجویان و فعالان شهرک‌های صنعتی، با همکاری جهاد دانشگاهی واحد اصفهان و تحت حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی استان به چاپ رسیده است.

وی یادآور شد که در بسیاری از کتاب‌های اقتصادی و صنعتی کشور، همواره برای آموزش خوانندگان، مثال‌ها و اصطلاحات لاتین و اروپایی ذکر می‌شود، اما در این کتاب از اصطلاحات علمی به زبان فارسی و همچنین مثال‌هایی از صنایع داخل کشور در راستای ارتباط و فهم بهتر خوانندگان بیان شده است.

رییس دانشکده مجازی دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از فصول این کتاب به بحث برند اختصاص یافته است، چرا که امروزه برند یک نشان نیست، بلکه یک هویت است.

صنایعی با بیان مثالی افزود: برای نمونه امروزه برای صادرات یک بیسکوییت فقط درج مارک آن کافی نیست، بلکه باید بسته بندی به شکلی ارتقا پیدا کند که مشخصات مواد به کار رفته شده در آن به طور کامل و مختصر ذکر شده باشد، همچنین بسته‌بندی آن بسیار راحت و مناسب با شرایط استفاده روز تولید شده باشد.

وی ادامه داد: در این صورت نام این کالا در سراسر جهان هویت یافته و خصوصیات آن‌ را در ذهن مشتریان تداعی می‌کند.

این استاد دانشگاه، خلاقیت، ارسال به موقع جنس، ضمانت، کیفیت، فروش صحیح و… را از دیگر مصادیق برند عنوان کرد.

صنایعی در بخش دیگری از سخنان خود، تاکید کرد: کشور ایران در خاورمیانه به دلیل وجود تعداد زیاد کاربران اینترنتی از پتانسیل بسیار بالایی در زمینه تجارت الکترونیک برخوردار است که در صورت رفع تحریم‌های غرب می‌تواند به قطب تجارت الکترونیک منطقه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه صنعتگران به دلیل مشغله کاری نمی‌توانند در کلاس‌های درسی دانشگاه حاضر شوند، گفت: بر اساس تعاملات و رایزنی‌های انجام شده بین دانشکده مجازی دانشگاه اصفهان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان، طرح آموزش راه دور یا مجازی ویژه فعالان در شهرک‌های صنعتی اصفهان در راستای تحقق شعار ارتباط بین علم وصنعت اجرایی خواهد شد.

این کتاب با توجه به درخواست دانشگاهیان و صنعتگران به دانش بازاریابی صنعتی (B2B) و با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان، در شش فصل مفهوم بازاریابی صنعتی، مشتریان بازاریابی صنعتی، رفتار خرید و فرایند خرید صنعتی، کدهای صنعتی و بازرگانی، برندهای صنعتی و تدوین استراتژی در بازار صنعتی چاپ شده است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید