برگزاری کارگاه بین‌المللی «الکترو فیزیولوژی و ثبت از تک نورون» در بهار سال آینده

http://www.callforpapers.ir/مدیر پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه از برگزاری کارگاه بین‌المللی «الکتروفیزیولوژی و ثبت از تک نورون» در بهار سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر فیروز قادری پاکدل با اعلام برگزاری کارگاه اظهار کرد: این کارگاه با حضور استادانی از کشورهای منطقه از جمله عراق، که نشان از توانمندی ویژه علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در این حوزه است، برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نخستین «کارگاه ملی الکترو فیزیولوژی و ثبت از تک نورون» به مدت چهار روز تصریح کرد: این کارگاه با حمایت دانشگاه و به همت مدیریت پژوهشی از ۱۰ تا ۱۳ بهمن ماه در پردیس نازلو برگزار شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه هدف از برگزاری این کارگاه‌ها را، «توسعه دانش تحقیقات علوم پایه پزشکی»، «آشنایی محققان با روش مدرن ثبت فعالیت تک نورون (سلول عصبی) در مغز»، «ارائه و توضیح دستگاه مدرن ثبت از فعالیت سلولهای عصبی ساخته شده در داخل کشور با دستگاه الکترو ماجول مدل D۳۱۱۱ (که برتر از مشابه خارجی است)» عنوان کرد.

وی همچنین «ارائه و توضیح نرم افزارهای قدرتمند ثبت، تجزیه و تحلیل داده‌های حاصل از سلولهای عصبی (شامل نرم افزارهای NeuroComet eProb)»، «توسعه تحقیقات در زمینه‌های ارائه مدل‌های درمانی»، «تشخیص به کمک مطالعات الکتروفیزیولوژیک و ایجاد محیط مناسب برای محققان کشور برای تبادل تجربیات و دانش برای افزایش پژوهشهای بنیادی» را از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه‌ها دانست.

قادری تصریح کرد: در نخستین سری این کارگاه‌ها به عنوان نخستین تجربه کارگاه ملی دانشگاه سمنان، استادان و اعضای هیأت علمی و دانشجویان دوره‌های دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد از استانهای آذربایجان غربی و شرقی، اصفهان، فارس، کردستان و تهران حضور داشتند.

وی افزود: دومین کارگاه در ۲۴ بهمن ماه و سومین کارگاه در ۸ اسفند ماه ۱۳۹۱ برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید