راه‌اندازی رشته‌های روانشناسی مثبت و روانشناسی دین در ارشد و دکتری

http://www.callforpapers.irرئیس گروه روانشناسی وزارت علوم از راه اندازی رشته گرایشهای روانشناسی مثبت و روانشناسی دین در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از سال تحصیلی 93 خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) علی فتحی آشتیانی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت ایجاد گرایش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری با اشاره به گرایش دار شدن رشته مشاوره در کارشناسی ارشد، اظهار داشت: هر چند حذف رشته مشاوره در مقطع کارشناسی مصوب شد اما این رشته در مقطع کارشناسی ارشد دارای 4 گرایش مشاوره خانواده، تحصیلی، شغلی و توانبخشی شد.

وی با اشاره به راه اندازی سایر رشته / گرایشها در این مقاطع، به رشته/ گرایشهای روانشناسی ورزش، روانشناسی خانواده، روانشناسی دین، روانشناسی کودکان استثنایی، روانشناسی صنعتی سازمانی، روانشناسی سلامت، روانشناسی شناختی، روانشناسی مثبت اشاره کرد و درباره روانشناسی خانواده تاکید کرد: جای روانشناسی خانواده در سایر دانشگاههای دنیا هم خالی است و این رشته برای اولین بار در ایران راه اندازی خواهد شد.

رئیس گروه روانشناسی وزارت علوم درباره زمان پذیرش دانشجو در این رشته ها، خاطر نشان کرد: پس از تجدید نظر شورای تحول و ارتقای علوم انسانی، برای سال تحصیلی 93 می توان پذیرش دانشجو را در برخی از این رشته گرایشها آغاز کرد.

به گفته رئیس کارگروه روانشناسی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی، کارگروه روانشناسی، بررسی پایان نامه ها، رساله ها، پژوهشها و مجلات تخصصی در رشته روانشناسی، مورد ارزیابی قرار داد تا این موارد بر اساس نگاه بومی و ارزشمداری تنظیم شوند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید