پذیرش دانشجوی ارشد اپیدمیولوژی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان

http://www.callforpapers.irمدیر گروه اپیدمیولوژی و آمار دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: دانشگاه علوم پزشکی کردستان در رشته کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) نادر اسماعیل نسب در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان اینکه رشته اپیدمیولوژی از توسعه و پیشرفت زیادی برخوردار شده است، اظهار داشت: دانشکده پزشکی سنندج همزمان با سایر دانشگاه‌ها در سال تحصیلی آینده از فارغ‌التحصیلان کارشناسی رشته‌های مختلف پزشکی تعداد 4 دانشجو با گرایش بالینی می‌پذیرد.

وی افزود: با تلاش مسئولین دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص تامین شرایط اولیه از نظر فضای فیزیکی و جذب هیات علمی جدید در راستای این رشته و ارزشیابی وزارتخانه از توانمندی‌های دانشکده پزشکی و گروه اپیدمیولوژی، تاسیس این رشته در دانشگاه مورد موافقت قرار گرفت.

اپیدمیولوژی به بررسی کلیه عواملی که در سلامت انسان تاثیرگذار است می‌پردازد و با مطالعه وقایع مرتبط با سلامت در جمعیت‌های تعریف شده که شامل بررسی وضعیت‌های خاص، مواجهه‌ها و عوامل مربوط به میزبان است می‌تواند در رخداد بیماری‌ها سهیم باشد.

وی در پایان یادآور شد: فارغ‌التحصیلان این رشته جذب معاونت‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز تحقیقات دانشگاهی و سیستم سلامت می‌شوند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید