فراخوان هشتمین همایش ملی بیوتکنولوژی

http://www.callforpapers.ir/هشتمین همایش ملی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران، 15 تا 17 تیرماه سال آینده در کرج برگزار می شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) این همایش مخصوص متخصصین بیوتکنولوژی کشور شامل استادان، پژوهشگران و صاحبان صنایع مربوط هر دو سال یکبار برگزار می‌شود و فرصتی مناسب برای حضور در تجمع بزرگ زیست فناوران کشور است.

«ایجاد فضای تعامل و هم اندیشی علمی بین دانشمندان، دانشجویان، محققان کشورمان در رشته‌های مختلف بیوتکنولوژی»، «ارائه آخرین دستاوردهای علمی و فناوری در عرصه های مرتبط»، «انعکاس نتایج تحقیقات انجام شده در زمینه های مختلف بیوتکنولوژی (کشاورزی، صنعت، پزشکی، دارویی، و محیط زیست) جهت استفاده بخش های اجرایی و بهره برداران»، «جلب توجه اندیشمندان و سیاستمداران نظام به اهمیت بیوتکنولوژی و ضرورت استفاده از فناوری‌های زیستی در کشور» و «بررسی چالش‌ها و ارائه راهکارهای دستیابی به اهداف سند ملی زیست فناوری» از جمله اهداف برگزاری این همایش علمی محسوب می‌شوند.

«بیوتکنولوژی گیاهی (زمینه‌أهای مهندسی ژنتیک، کاربرد میکروبیولوژی در کشاورزی، کشت بافت، ژنومیکس گیاهی و …)»، «بیوتکنولوژی پزشکی»، « بیوتکنولوژی دارویی و صنایع غذایی»، «بیوتکنولوژی جانوری، دام و آبزیان»، «بیوانفورماتیک»، «زیست سامانه‌ها و زیست مصنوع ها»، «نانوبیوتکنولوژی»، «بیوتکنولوژی صنعت و معدن»، «بیوتکنولوژی محیط زیست بیوتکنولوژی ریز سازواره ها (ویروسها، باکتریها، قارچها و …؛ غیر از گیاهی)»، «زیرساختها، سیاست گذاری و نقش مراکز مدیریتی و تصمیم سازی در توسعه بیوتکنولوژی» و «مباحث اخلاقی، حقوقی و فقهی در بیوتکنولوژی» از جمله حوزه‌های تخصصی این همایش علمی محسوب می‌شوند.

بر اساس اعلام دبیرخانه همایش، ششم اسفند ماه امسال آخرین مهلت ارسال مقاله به هشتمین همایش ملی بیوتکنولوژی خواهد بود، همچنین ارسال مقاله‌هایی که در همایش‌های قبلی ارائه و یا در مجلات داخلی چاپ شده باشند، مجاز نیست. مقالات برگزیده و خلاصه مقالات در کتابچه کنگره و بقیه در CD همایش به چاپ خواهند رسید. مقالات برتر جهت چاپ به مجلات معتبر علمی و پژوهشی کشور معرفی خواهند شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ثبت نام و ارسال مقاله در همایش به پایگاه اینترنتی همایش به نشانی http://biotechcongress.ir مراجعه کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید