دانشگاه سمنان، میزبان سومین کنفرانس ملی «ریاضیات مالی و کاربردهای آن»

http://www.callforpapers.irسومین کنفرانس ملی «ریاضیات مالی و کاربردهای آن»، یازدهم و دوازدهم بهمن ماه امسال در تالار دانش دانشکده علوم انسانی دانشگاه سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر صافی، دبیر کنفرانس ریاضیات مالی و کاربردهای آن با اعلام این خبر اظهار کرد: در مجموع 250 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد که پس از داوری 179 مقاله برای ارائه در کنفرانس پذیرفته شدند.

وی افزود: آنالیز تصادفی، حسابان مالیوان و ریاضیات مالی، راهبردهای پوشش ریسک، محاسبات مالی، مدل‌های نوسان تصادفی و فرایندهای پرش، کنترل تصادفی و سرمایه گذاری بهینه، مدلسازی احتمالی داده‌های مالی، قیمت گذاری دارائی‌ها و مشتقات، تحلیل سری‌های زمانی، مدیریت ریسک، مهندسی مالی و کاربردهای مدیریتی و اقتصادی، بازارهای انرژی و کالا و تجارت نشر، ابزارهای مالی اسلامی و اقتصاد محاسباتی از محورهای این کنفرانس دو روزه است.

صافی با بیان اینکه دانشگاه سمنان جزء سه دانشگاه اول در کشور است که رشته ریاضی مالی در آن ایجاد شد، خاطرنشان کرد: اولین دوره این کنفرانس در دانشگاه علامه طباطبایی و دومین دوره در دانشگاه زنجان برگزار شد.

ریاضیات مالی شاخه‌ای از ریاضیات است که برای جریان‌های پول و سرمایه در بازارهای مالی مدل‌های ریاضی طراحی و مطالعه می‌کند. ثمره تحقیقات در ریاضیات مالی می‌تواند در تصمیم گیری دولتها و بازیگران بازار منعکس شود. یکی از اهداف‌ کلیدی ریاضیات مالی اتخاذ بهترین استراتژی برای کمینه کردن ریسکهای موجود در بازارهای مالی مختلف است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید