ساخت ایمپلنتی برای تخلیه مایع سرطانی از بدن

http://www.callforpapers.irدانشمندان نوعی ایمپلنت پمپ مانند ساخته‌اند که می‌تواند مایع خطرناک ایجاد شده توسط بسیاری از سرطان‌ها در بدن را از بین ببرد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) یک زن 62 ساله انگلیسی مبتلا به سرطان تخمدان نخستین فرد در جهان است که این پمپ در زیر پوستش کاشته شده است.

این ایمپلنت یک پمپ است که مایعی موسوم به آسیت که توسط سلول‌های سرطانی ترشح و در شکم جمع می‌شود را از بدن حذف می‌کند.

بیماران مبتلا به سرطان باید به طور منظم در بیمارستان این مایع را از بدن خارج کنند اما این پمپ جدید می‌تواند این مایع را از شکم به داخل مثانه تخلیه کند تا از طریق ادرار از بدن دفع شود.

این زن پیش از این می‌بایست هر 3 هفته یک بار در بیمارستان 5 لیتر مایع را از شکمش تخلیه می‌کرد.

حدود یک سوم زنان مبتلا به سرطان تخمدان، دچار آب آوردگی شکم یا همان آسیت می‌شوند. سرطان‌های روده، پانکراس، رحم و سینه نیز چنین مشکلی را در پی دارند.

این ایمپلنت جدید که آلفاپمپ نام دارد می‌تواند ابزار جدیدی برای پزشکان باشد تا پیشرفت سرطان تخمدان را رصد کنند. این ابزار به پزشک کمک می‌کند تا به طور منظم و آسان سلول‌های سرطانی را بدون نیاز به نمونه برداری و فقط از طریق آسیت و ادراری که از بدن خارج می‌شوند، مطالعه و بررسی کنند.

این پمپ می‌تواند به تشخیص تغییرات در وضعیت بیماری کمک کند.

قرار است آزمایش بالینی این ابزار به زودی آغاز شود و اگر نتایج رضایت بخش گزارش شود می‌تواند شیوه درمان انواع وسیعی از سرطانها را متحول سازد.

قبلا از این پمپ برای درمان بیماران مبتلا به نارسایی های کبدی استفاده شده است.

این ابزار که در زیر پوست قرار می‌گیرد به طور بی سیم شارژ می‌شود و اندازه آن کوچکتر از یک آی پد است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید