مقاله ISI دانشجوی واحد علوم و تحقیقات در پایگاه اطلاعاتی فیزیک نجومی ناسا نمایه شد

http://www.callforpapers.irمقاله ISI دانشجوی دکترای تخصصی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی که توسط انتشارات «John Wiley & Sons» در مجله «International Journal for Numerical Methods in Fluids» به چاپ رسید، در سایت پایگاه اطلاعاتی فیزیک نجومی ناسا نیز (NASA Astrophysics Data System) نمایه شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) مقاله ISI علی آتشبار اورنگ، دانشجوی دکترای تخصصی مهندسی هوافضا واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی که با همکاری سید اسماعیل رضوی به رشته تحریر در آمده، تحت عنوان «بررسی مقایسه‌ای جریان تراکم ناپذیر حول هیدروفویل در زوایای حمله» و با Impact Factor: 1.176 در مجله «International Journal for Numerical Methods in Fluids» منتشر شده است.

آتشبار اورنگ با بیان این که در مقاله حاضر جریان تراکم ناپذیر اطراف هیدروفویل به صورت عددی بررسی شده است، گفت: جریان لایه‌ای در زوایای حمله مختلفی مدل سازی شده است. بوسیله تراکم پذیری مصنوعی، معادلات حرکت و پیوستگی جفت شده‌اند.

وی ادامه داد: در این پژوهش با روش حجم محدود شارهای جابجایی توسط چهار طرح محاسبه و مقایسه شد. روش میانگین گیری شار با تصحیح فشار به کار رفت. روش‌های دیگر بر پایه مشخصه‌ها شامل طرح رو و طرح اصلی بر پایه مشخصه ها هستند.

دانشجوی دکترای تخصصی مهندسی هوافضای واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یک طرح اصلاح شده در این تحقیق به کار برده شد که نتایج خیلی دقیقی در مقایسه با سایر روش‌ها دربر داشت. این نتایج، مزیت روش بالادست اصلاح شده را از لحاظ دقت و همگرائی بدون نیاز به لزجت مصنوعی، تائید می کند.

آتشبار اورنگ افزود: در این تحقیق مساله در اعداد رینولدز بالا در حالت آشفته بررسی شد. برای گسسته سازی زمانی روش رانگ- کوتای مرتبه پنج به کار رفته شده و نتایج با سایر نتایج موجود مقایسه شد که تطابق خوبی مشاهده شده است.

علاقه‌مندان برای مطالعه و بهره‌برداری از این مقاله می‌توانند به لینک سایت ناسا http://adsabs.harvard.edu/abs/2012IJNMF..68.1087R و یا لینک مجله: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/fld.2593/abstract مراجعه کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید