برگزاری المپیاد بین‌المللی زیست شناسی در کشور

http://www.callforpapers.irرییس انجمن زیست شناسی ایران از برگزاری المپیاد این رشته به صورت بین‌المللی در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر حسن ابراهیم زاده در حاشیه کنفراس ملی علوم و تکنولوژی‌های نوین زیستی در دانشگاه ملایر با اعلام این خبر افزود: قطب‌های دانشگاهی کشور انتخاب اولیه افراد شرکت کننده در المپیاد را انجام می‌دهند و در مرحله دوم این افراد توسط سازمان سنجش انتخاب می‌شوند.

وی افزود: پیش از این المپیاد بین‌المللی رشته‌های ریاضی و شیمی در کشور برگزار شده بود.

ابراهیم زاده با اشاره به راه‌اندازی رشته پسادکتری زیست شناسی در دانشکده زیست شناسی پردیس علوم دانشگاه تهران در شهریور ماه امسال تصریح کرد: بنیاد ملی نخبگان در بهمن ماه سال گذشته با راه‌اندازی این رشته موافقت کرده بود.

وی ادامه داد: هم اکنون دو دانشجوی دکتری تحصیل در این سطح را آغاز کرده‌اند و تا شهریور ماه سال آینده دوره یک ساله آن‌ها به اتمام می‌رسد.

رییس انجمن زیست شناسی ایران یادآور شد: در صورت موفقیت این دو دانشجو در این سطح تحصیلی، در سال آینده دانشجویان و محققان بیشتری پذیرش خواهند شد.

وی بر لزوم تمرکز عده‌ای از زیست شناسان ایرانی بر تحقیقات و پژوهش‌هایی در زمینه شناسایی گیاهان و جانوران تاکید کرد و افزود: هنوز 50 درصد از گیاهان کشور ناشناخته مانده و رتبه ما از نظر رشته فیزیولوژی گیاهی در جهان، در حدی است که به ندرت حرفی برای گفتن داریم.

ابراهیم زاده خاطرنشان کرد: پس از هر تحقیق و پژوهش روی میکروبهای جدید، گیاهان و جانواران، باید نتایج ثبت شده در موزه دانشگاه‌ها حفظ و نگهداری شود که البته ایجاد این موزه‌ها نیازمند بودجه مناسب است.

وی با اشاره به رشد کشور در زمینه سلول‌های بنیادی، تصریح کرد: هم اکنون در این زمینه در رقابت با سایر کشورها هستیم.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید