ارتقای کیفیت اسانس نعناع فلفلی در پژوهشکده اسانس دانشگاه کاشان

رییس پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان، از ارتقای کیفیت اسانس نعناع فلفلی تولیدی کشور جهت استفاده در صنایع داروسازی در این پژوهشکده خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر ابراهیم آبادی، با اشاره به سطح زیر کشت 100 هکتار نعناع فلفلی در کشور تصریح کرد: شهرستان کاشان یکی از مراکز تولید نعناع فلفلی به شمار می‌رود.

وی افزود: از این میزان سطح زیر کشت، اسانس خام به دست می‌آید که بخشی از آن در صنایع غذایی و بخشی نیز به صورت صادراتی استفاده می‌شود.

رییس پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان خاطرنشان کرد: با اجرای طرح اصلاح و ارتقای تقطیر مستقیم گیاه در این پژوهشکده سعی بر این است که از این محصول در صنعت داروسازی استفاده شود.

ابراهیم آبادی، مدت اجرای این پروژه را از حدود هشت ماه گذشته دانست و افزود: هم اکنون نمونه آزمایشگاهی اسانس فرآوری و تصفیه شده در این پژوهشکده تولید شده است.

رییس پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان ابراز امیدواری کرد تا با امکانات این پژوهشکده بتوان این محصول را به تولید انبوه رساند و برای مصرف و نیاز کشور ارائه کرد.

نعناع فلفلی ضد اسپاسم گوارشی، ضد نفخ، مسکن، ضدعفونی کننده،‌ عرق‌آور، خلط‌ آور، ضد سرفه، ضد خارش، آرام‌بخش، بی‌حس کننده موضعی، خنک‌کننده پوستی، گرم‌کننده بدن، رقیق‌کننده خون و صفرا آور است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید