کتاب «بازار سرمایه اسلامی» منتشر شد

http://www.callforpapers.irسیدعباس موسویان روحانی اقتصاد خوانده ایرانی کتاب تازه‌ای با عنوان «بازار سرمایه اسلامی» نوشته و سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اخیرا آن را چاپ و راهی بازار نشر کرده است.
به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) کتاب «بازار سرمایه اسلامی» به بررسی اصول و مبانی فقهی و اقتصادی بازار سرمایه اسلامی، بررسی ابزارهای مالی متعارف و بررسی ابزارهای مالی اسلامی (صکوک) می‌پردازد. در بررسی ابزارهای مالی متعارف به دنبال توضیح مباحث موضوع‏شناسی، تشریح عملکرد اقتصادی و تبیین احکام فقهی است اما در بررسی ابزارهای مالی اسلامی (صکوک) به دنبال طراحی مالی ابزار بر اساس فقه اسلامی با تاکید بر فقه امامیه است.
بازار سرمایه اسلامی، به‌عنوان یکی از زیرشاخه‌های نظام اقتصادی اسلام، محل معامله ابزارهای تامین مالی، ابزارهای مشتقه و سایر اوراق بهاداری است که همه براساس آموزه‌های اسلامی طراحی شده‌اند و بازیگران اصلی این بازار نیز نهادهای مالی چون کارگزاران، شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های تامین سرمایه، بازارگردانان، موسسه‌های رتبه‌بندی اعتباری، شرکت‌های پردازش اطلاعات مالی، مشاوران سرمایه‌گذاری هستند که همه بر اساس اهداف، اصول و ضوابط اقتصادی اسلام فعالیت مالی می‌کنند.
«بازار سرمایه اسلامی» در 818 صفحه در قطع رقعی منتشر شده و قیمت آن 21000 تومان است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید