لغت 2012 انتخاب شد

خوب یا بد، کلمه تگ # به عنوان لغت سال 2012 انتخاب شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) کلمه # در توئیتر برای علامت‌گذاری یک موضوع یا نظر گذاشتن استفاده می‌شود.

این نشانه، جایگزین قرن 21 برای « حروف برجسته» محسوب می‌شود.

در میان دیگر کلمات کاندیدا برای این عنوان می‌توان به سرنام «YOLO» (تنها یکبار زندگی می‌کنی)، «پرتگاه مالی»، «گانگام استایل» و «47 درصد» اشاره کرد.

از سال 1990 تاکنون، اعضای انجمن 124 ساله گویش آمریکا هر ساله در نشست سالانه خود برای لغت یا اصطلاحی که بیشتر از همه ایده‌ها، رویدادها و موضوعات رخ داده در سال اخیر را در جهان انگلیسی زبان به خصوص آمریکای شمالی منعکس کرده، رای می‌دهند.

رای‌گیری اعضای این انجمن که شامل زبان‌شناسان، فرهنگ‌نویسان، تاریخ‌شناسان، نویسندگان، ویراستاران بوده، برای نمایش این موضوع است که تغییرات زبانی عادی، مداوم و مفرح است.

بن زیمر، رییس کمیته کلمات جدید انجمن گویش آمریکا اظهار کرد: امسال کلمه «تگ» به یک پدیده همه جا حاضر در گفتگوهای آنلاین تبدیل شد. در جو توئیتری و سایتهای دیگر، تگ نوعی گرایشهای اجتماعی آنی ایجاد کرده که پیامهای کوتاه ویروسی را بر روی موضوعات گوناگون از اقتصادی و سیاسی گرفته تا فرهنگی منتشر می‌کند.

اگرچه کلمه YOLO به عنوان پر استفاده‌ترین لغت در میان امیدهای اول برای برنده شدن قرار داشت اما به طور مشکوکی به عنوان یکی از گزینه‌های با کمترین احتمال برای موفقیت انتخاب شد. لغت گانگنام استایل که سبک مرسوم ناحیه گانگنام در کره جنوبی بوده و در یک آهنگ پرطرفدار کره‌ای به نمایش درآمد، نیز در کنار YOLO قرار گرفت.

پرتگاه مالی که به رکود احتمالی آمریکا در اثر کاهش بودجه و افزایش مالیات گفته می‌شود نیز در میان کاندیدهای لغت سال قرار داشت.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید