نماد سایت فراخوان مقاله کنفرانس، همایش، مجله و ژورنال علمی پژوهشی

یازدهمین کنفرانس فیزیک ماده چگال ایران در شاهرود برگزار می‌شود

یازدهمین کنفرانس فیزیک ماده چگال ایران در شاهرود برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) حمید هراتی زاده ، دبیر کمیته اجرایی کنفرانس، در گفت‌وگو با ایسنا، از ارسال 602 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس خبر داد و گفت: از این تعداد مقالات بعد از داوری‌های صورت گرفته، تعداد 345 مقاله به صورت پوستر و سخنرانی ارائه می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این کنفرانس تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت و کمک به کاربردی کردن پژوهش‌ها و تحقیقات دانشگاهی بویژه در زمینه فیزیک ماده چگال است.

هراتی‌زاده با اشاره به ضرورت مطرح شدن نیازهای صنعت به صورت پروژه‌های تحقیقاتی در دانشگاه خاطرنشان کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه هم به حل مشکلات صنعت کمک خواهد کرد و هم بخشی از منابع مالی دانشگاه را تامین می‌کند و این تعامل مناسب برای دانشگاه و صنعت مفید است.

 

استاد فیزیک مواد دانشگاه صنعتی شاهرود برگزاری این کنفرانس را فرصت مناسبی برای محققان، پژوهشگران، مسئولان استان و صاحبان صنایع دانست تا با برقراری ارتباط مستقیم و شناخت توانمندی‌ها و فرصت‌های یکدیگر، زمینه همکاری بخش‌های دانشگاهی و صنعتی، بیش از پیش فراهم شود.

هراتی‌زاده تصریح کرد: با توجه به ضرورت انجام پژوهش‌های کاربردی و تقاضا محور و اهمیت ارتباط بیشتر با بخش صنعت برای تکمیل بخشی از زنجیره تبدیل علم به ثروت که می‌تواند کمک مؤثری در شکل‌گیری و گسترش صنایع مدرن و دانش محور کشور از یک سو و ایجاد فرصت‌های شغلی برای دانش‌آموختگان فیزیک باشد، اهمیت این موضوع بیش از پیش مشخص می شود.

وی با بیان اینکه صنایع هنوز به سمت فناوری‌های نوین پیش نرفته‌اند، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد شرکت‌های دانش بنیان بیشتری شکل گرفته و فناوری‌های نوین را وارد صنعت کنند.

دبیر کمیته اجرایی کنفرانس و مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری استان گفت: این کنفرانس 7و 8 بهمن ماه سال جاری به میزبانی مشترک دانشگاه صنعتی شاهرود و پارک علم و فناروی استان سمنان برگزار و همچنین در روزهای 6 و 9 بهمن ماه نیز کارگاه‌های جانبی این کنفرانس علمی تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در این کنفرانس 6 سخنران برجسته به ارائه سخنرانی خواهند پرداخت، افزود: ارایه 54 سخنرانی تخصصی، 285 پوستر و 4 کارگاه جانبی نیز از دیگر برنامه‌های این کنفرانس است.

هراتی زاده همچنین گفت: ستاد فناوری نانو این کنفرانس علمی ملی را مورد تأیید و حمایت قرار داده است.

مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری استان با بیان اینکه این کنفرانس دوره ای است و هر 2 سال یکبار برگزار می شود،گفت: کنفرانس” فیزیک ماده چگال ایران” سال 87 در دانشگاه چمران اهواز و سال 89 در دانشگاه شیراز برگزار شده و امسال نیز به میزبانی مشترک دانشگاه صنعتی شاهرود و پارک علم و فناروی استان سمنان برگزار خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل