یازدهمین کنفرانس فیزیک ماده چگال ایران در شاهرود برگزار می‌شود

http://www.callforpapers.irیازدهمین کنفرانس فیزیک ماده چگال ایران در شاهرود برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) حمید هراتی زاده ، دبیر کمیته اجرایی کنفرانس، در گفت‌وگو با ایسنا، از ارسال 602 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس خبر داد و گفت: از این تعداد مقالات بعد از داوری‌های صورت گرفته، تعداد 345 مقاله به صورت پوستر و سخنرانی ارائه می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این کنفرانس تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت و کمک به کاربردی کردن پژوهش‌ها و تحقیقات دانشگاهی بویژه در زمینه فیزیک ماده چگال است.

هراتی‌زاده با اشاره به ضرورت مطرح شدن نیازهای صنعت به صورت پروژه‌های تحقیقاتی در دانشگاه خاطرنشان کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه هم به حل مشکلات صنعت کمک خواهد کرد و هم بخشی از منابع مالی دانشگاه را تامین می‌کند و این تعامل مناسب برای دانشگاه و صنعت مفید است.

 

استاد فیزیک مواد دانشگاه صنعتی شاهرود برگزاری این کنفرانس را فرصت مناسبی برای محققان، پژوهشگران، مسئولان استان و صاحبان صنایع دانست تا با برقراری ارتباط مستقیم و شناخت توانمندی‌ها و فرصت‌های یکدیگر، زمینه همکاری بخش‌های دانشگاهی و صنعتی، بیش از پیش فراهم شود.

هراتی‌زاده تصریح کرد: با توجه به ضرورت انجام پژوهش‌های کاربردی و تقاضا محور و اهمیت ارتباط بیشتر با بخش صنعت برای تکمیل بخشی از زنجیره تبدیل علم به ثروت که می‌تواند کمک مؤثری در شکل‌گیری و گسترش صنایع مدرن و دانش محور کشور از یک سو و ایجاد فرصت‌های شغلی برای دانش‌آموختگان فیزیک باشد، اهمیت این موضوع بیش از پیش مشخص می شود.

وی با بیان اینکه صنایع هنوز به سمت فناوری‌های نوین پیش نرفته‌اند، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد شرکت‌های دانش بنیان بیشتری شکل گرفته و فناوری‌های نوین را وارد صنعت کنند.

دبیر کمیته اجرایی کنفرانس و مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری استان گفت: این کنفرانس 7و 8 بهمن ماه سال جاری به میزبانی مشترک دانشگاه صنعتی شاهرود و پارک علم و فناروی استان سمنان برگزار و همچنین در روزهای 6 و 9 بهمن ماه نیز کارگاه‌های جانبی این کنفرانس علمی تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در این کنفرانس 6 سخنران برجسته به ارائه سخنرانی خواهند پرداخت، افزود: ارایه 54 سخنرانی تخصصی، 285 پوستر و 4 کارگاه جانبی نیز از دیگر برنامه‌های این کنفرانس است.

هراتی زاده همچنین گفت: ستاد فناوری نانو این کنفرانس علمی ملی را مورد تأیید و حمایت قرار داده است.

مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری استان با بیان اینکه این کنفرانس دوره ای است و هر 2 سال یکبار برگزار می شود،گفت: کنفرانس” فیزیک ماده چگال ایران” سال 87 در دانشگاه چمران اهواز و سال 89 در دانشگاه شیراز برگزار شده و امسال نیز به میزبانی مشترک دانشگاه صنعتی شاهرود و پارک علم و فناروی استان سمنان برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید