همایش ملی «هر کتابخانه، یک رصدخانه‎» برگزار می شود

http://www.callforpapers.irهمایش ملی «هر کتابخانه، یک رصدخانه‎» توسط انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران و پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) هدف اصلی این همایش ترسیم و تبیین جایگاه کتابخانه‌های امروزی به ویژه کتابخانه‌های دانشگاهی و تخصصی در دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌هاست.

با توجه به تحولات دنیای فناوری و اطلاعات، کتابخانه‌ها علاوه بر حفظ کارکردها وجایگاه سنتی، امروزه به عنوان گلوگاه دانش سازمان‌ها و نیز رصدخانه فعالیت‌های اطلاعاتی و دانشی سازمان‌ها، دارای نقش و جایگاه نوینی هستند که این همایش سعی در ترسیم و تبیین آن دارد.

محورهای همایش «هر کتابخانه یک رصدخانه» شامل خدمات نوین و مخاطبان جدید، نیازهای تخصصی انسانی و مهارتی، نیازهای ابزاری، نرم افزاری و سیستمی، فرآیندها و سیستم­های مدیریتی، ارزیابی کتابخانه‌ها در فضای جدید و مطالعه نمونه‌های موفق است.

انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران و پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران همایش ملی «هر کتابخانه، یک رصدخانه» را روز سه شنبه سوم بهمن ماه سال جاری برگزار می‌کند.

علاقمندان می توانند برای شرکت در این همایش تا تاریخ 30 دی ماه 1391 ثبت نام کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید