فراخوان اهدای وکتور به مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران

http://www.callforpapers.irمرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، از متخصصان و محققان برای اهدای وکتور به این مرکز درخواست همکاری کرد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) تکنولوژی DNA نوترکیب، تحول شگرفی را در علم بیولوژی مولکولی بوجود آورده است. این تکنولوژی دستاوردهای عظیمی را در تمامی شاخه های بیوتکنولوژی ( پزشکی، کشاورزی، صنعتی و …) داشته و هر ساله میلیاردها دلار صرفه اقتصادی برای کشورهای غربی به دنبال دارد.

بخش مهمی از پیشرفت ها در زمینه تکنولوژی DNA نوترکیب، وابسته به مولکولی از جنس DNA به نام وکتور است که بدون آن تحقیقات در این زمینه عملا منتفی خواهد بود.

دکتر سید ابوالحسن شاهزاده فاضلی، رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی اعلام کرد: بیش از یک دهه است که این تکنولوژی وارد کشور ما شده ؛ اما تا کنون هنوز به صورت جدی وارد مرحله تجاری سازی نشده است.

وی گفت: یکی از مشکلات اساسی در زمینه تحقیقات تکنولوژی DNA نوترکیب در کشورما عدم دسترسی سریع به وکتورها و میزبانهای مورد نیاز است که این خود باعث کاهش سرعت این نوع تحقیقات و یا عدم انجام برخی از آنها می‌شود. با توجه به مشکلات ذکر شده، وجود مرکزی که بتواند طیف وسیعی از وکتورها و میزبانهای مورد نیاز محققان داخل کشور در همه شاخه های بیوتکنولوژی را فراهم کند، کاملا احساس می شود.

فاضلی افزود: هدف از راه اندازی بانک وکتور و میزبان در مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران ایجاد بانک غنی از وکتورها و میزبانهای مورد نیاز محققان داخلی است تا در سریع‌ترین زمان ممکن و با قیمت کمتری نسبت به شرکت‌های خارجی این وکتورها را در اختیار آنها قرار دهد؛ بنابراین این مرکز از استادان، محققان و متخصصان دعوت کرد تا در صورت دسترسی به وکتور یا میزبان، جهت اهداء به سایت مرکز به آدرسwww.ibrc.ir مراجعه کنند.

برای اهداء کنندگان نیز از طرف مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی، تسهیلاتی در نظر گرفته می‌شود.

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید