اعلام آمادگی دانشگاه کاشان برای برگزاری دومین همایش بحران آب در دشت کاشان

http://www.callforpapers.irمعاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان، از آمادگی این دانشگاه برای برگزاری دومین همایش بحران آب در دشت کاشان خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر مجید منعم‌زاده، بحران آب در دشت کاشان را جدی ارزیابی کرد و گفت: باید سعی شود تا با ارائه پژوهش‌های علمی، کاربردی و کمک استادان و متخصصان مربوطه، راهکارهایی برای رفع این بحران در منطقه کاشان اندیشیده شود.

وی به ایجاد پژوهشکده آب در دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: یکی از رسالت‌های پژوهشکده آب در دانشگاه کاشان این است که با همکاری شرکت آب و فاضلاب کاشان و سایر دستگاه‌های مربوطه گام‌های مؤثری در زمینه رفع مشکلات بحران آب در این منطقه برداشته شود.

منعم‌زاده، با اشاره به برگزاری نخستین همایش بحران آب در دشت کاشان طی سال گذشته در دانشگاه، اظهار کرد: این همایش به دلیل آشنایی و آگاهی هرچه بیشتر مسؤولان استانی و کشوری به وضعیت بحران آب در دشت کاشان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد منابع آب در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر در حوزه کشاورزی بتوان اصلاحاتی انجام داد، کمک بزرگی به بحران آب در منطقه خواهد بود.

 

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان ابراز امیدواری کرد این موضوع در سطح کلان ملی به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و همچنین با مدیریت صحیح منابع محدود موجود این مشکل مهار شود.

منعم‌زاده، با اشاره به این‌که باید دانشجویان پژوهش‌هایی را مد نظر قرار دهند که برای منطقه مفید باشد، خاطرنشان کرد: دانشگاه کاشان آمادگی دارد با همکاری و مشارکت مسؤولین شهری مانند فرمانداری، شرکت آب و فاضلاب، جهاد کشاورزی و غیره در هر همایش و انجام طرح‌های پژوهشی که برای منطقه مفید است، حمایت‌های لازم را انجام دهد.

وی به تصفیه فاضلاب کاشان اشاره کرد و یادآورشد: شرکتهای دانش بنیان که در مرکز رشد دانشگاه کاشان مستقر هستند، در زمینه تصفیه آب و فاضلاب طرح‌هایی در دست اقدام دارند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان با بیان این که تا چند سال پیش به پژوهش به عنوان یک کار لوکس و شیک نگاه می‌شد، ولی در سه چهار سال اخیر به آن به عنوان یک ضرورت و نیاز دیده می شود، افزود: اگر می‌خواهیم در بخش تکنولوژی و صنعت در دنیا یا حدلااقل در منطقه حرفی برای گفتن داشته باشیم، قطعاً زیربنای آن انجام کارهای پژوهشی است.

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید