کارگاه آموزشی نشر الکترونیک و چاپ دیجیتال برگزار می‌شود

http://www.callforpapers.irهمزمان با برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی، کارگاه‌های تخصصی بررسی وضعیت نشر الکترونیک و امکان پیوند آن با چاپ دیجیتال در محل نمایشگاه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) در این کارگاه هم‌اندیشی که در روزهای یک‌شنبه تا چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود، امکانات جدید و ابعاد و پیامدهای مؤثر آن بر کاهش هزینه‌ها، افزایش سرعت و ارتقای نشریات علمی بررسی می‌شود.

به گفته برگزارکنندگان همایش از آنجا که نشریات علمی باید در زمانی معین منتشر شده و به سرعت به دست جامعه علمی مخاطب برسد، مسائل خاصی در جریان تولید نشریات به وجود می‌آید که با توجه و مطالعه و پشتکار قابل رفع است.

از یک طرف فرآیند تولید نشریه نیاز به رفت و آمد پرهزینه مقاله بین نویسنده، سردبیر، داوران، ویراستاران و سایر عوامل تولید دارد و از سوی دیگر، برای انتشار کاغذی نشریه باید هزینه هنگفتی را به چاپ در تیراژهایغیرضروری، انبارداری، و توزیع آنها اختصاص داد.

سامانه نشریات ایران به عنوان مشاور و همکار بیش از 400 نشریه علمی در ایران، توانسته است با راه‌اندازی سامانه مدیریت نشریات علمی سیناوب، بخش عمده‌ای از فرآیندهای اجرایی مربوط به تهیه و انتشار الکترونیک نشریات علمی را به نحو بی‌سابقه‌ای روان و کم‌هزینه کند.

در ادامه همین تلاش و برای ایجاد امکان انتشار نسخه چاپی نشریات در تیراژهای معقول و کاربردی (کمتر از 500 نسخه)، با همکاری شرکت‌های فعال در صنعت چاپ، امکانات جدیدی را در حوزه چاپ دیجیتال در اختیار نشریات علمی کشور قرار می‌دهد.

این کارگاه تا روز چهارشنبه 29 آذرماه هر روزه از ساعت 10 تا 12 صبح در سالن‌های پروین اعتصامی و شیخ بهایی مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

همچنین، برای آن گروه از کارشناسان و مدیران پژوهش که امکان حضور در این نشست‌ها را نداشته باشند، این کارگاه در قالب یک دوره آموزش مجازی ارائه می‌شود که با مراجعه به پایگاه اینترنتی http://school.sinaweb.net و ثبت نام، می‌توانند به محتوای ارائه شده در کارگاه‌ها دسترسی پیدا کنند.

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید