چهار قلم افزایه‌ سیمان حفاری در کشور به تولید صنعتی رسید

چهار افزایه‌ سیمان حفاری تولید شده توسط محققان پژوهشکده‌ی توسعه‌ صنایع شیمیایی جهاد دانشگاهی به تولید صنعتی رسید.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر شکرالله‌زاده، مدیر پژوهشکده توسعه‌ی صنایع شیمیایی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار داشت: این افزایه‌ها که در دومین روز از نمایشگاه دستاوردهای شاخص جهاد دانشگاهی رونمایی شد پیش از این در مقیاس آزمایشگاهی تولید شده بود.

وی خاطرنشان کرد: طرح کسب دانش فنی تولید پنج قلم از افزایه‌های سیمان حفاری از دو سال پیش در این پژوهشکده آغاز شده که اکنون چهار قلم از آن‌ها به تولید صنعتی رسیده و استفاده از آن در حفاری‌ها پاسخ مثبت داده است.

شکرالله‌زاده تصریح کرد: هدف اصلی اجرای این طرح شناسایی ساختار این افزایه‌ها و دستیابی به فرمولاسیون و روش تولید آنها برای خودکفایی صنعت کشور بوده است.

به گفته وی برای آن که دوغاب سیمان ویژگی‌هایی مانند قابلیت پمپاژ، مقاومت فشاری و دمایی، ممانعت از نفوذ گاز، کنترل میزان آب و ویژگی‌هایی نظیر اینها را داشته باشد به کار بردن این افزایه‌ها ضروری است و در واقع عملیات سیمان‌کاری بدون استفاده از آنها امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با اشاره به این که این طرح برای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب انجام شده است، تصریح کرد: این افزایه‌ها تا کنون از خارج کشور تهیه می‌شد اما هم اکنون پژوهشکده‌ی توسعه صنایع شیمیایی جهاد دانشگاهی آماده‌ی تولید آن طبق درخواست سفارش دهنده‌هاست.

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید