رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های ارائه دهنده آموزش آنلاین

بیش از 6.1 میلیون دانشجو در دوره‌های آموزشی آنلاین دانشگاه‌های آمریکا ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) طبق مطالعات انجام شده از سوی گروه بررسی تحقیقاتی بابسون، هیچ‌گونه علائمی در زمینه توقف یا کاهش آمار متقاضیان تحصیلات آنلاین در آمریکا مشاهده نمی‌شود. چرا که شمار ثبت‌نام ها در زمینه آموزش آنلاین در حد فاصل سال‌های 2007 الی 2011 به بیش از دو برابر افزایش یافته است که با وجود شرایط راکد اقتصادی و بازار کاری بسیار رقابتی رقم قابل توجهی به نظر می‌رسد. طی ارزیابی از 2500 دانشکده و دانشگاه در ایالات متحده، 65 درصد از روسای دانشگاه‌ها بر این باور بودند که آموزش آنلاین در زمره یکی از حیاتی‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های سیاست‌های بلندمدت آنها قرار دارد.

پایگاه خبری یواس نیوز در راستای رسمیت بخشیدن به اهمیت فزاینده تحصیلات آنلاین در دانشگاه‌ها، برای نخستین بار اقدام به انتشار رده‌بندی بهترین دانشگاه‌های ارائه دهنده تحصیلات آنلاین نموده و دستورالعمل خاص جهت دستیابی به یک سیستم آموزش آنلاین موفق را ارائه کرد.

بر پایه این رده‌بندی، 196 دانشگاه ارائه دهنده تحصیلات آنلاین در مقطع لیسانس و 523 دانشگاه در مقطع فوق لیسانس در رشته‌های تجارت، مهندسی، پرستاری، آموزش و اطلاعات و فن‌آوری رایانه معرفی شدند. یکی از شرایط اصلی جهت قرارگیری در این رده‌بندی، ارائه حداقل 80 درصد دروس دانشگاه از طریق آنلاین می‌باشد.

بر طبق اعلام این رده‌بندی، بهترین دانشگاه‌های ارائه دهنده آموزش آنلاین در مقطع لیسانس عبارتند از دانشگاه‌های پیس در نیویورک و دانشگاه فلوریدا، ضمن اینکه در زمینه ارائه دوره‌های فوق لیسانس از دانشگاه آبورن در ایالت آلاباما در رشته‌های آموزش و مهندسی و دانشگاه جورج واشنگتن در رشته‌های آموزش، تجارت و پرستاری به عنوان دانشگاه‌های برتر یاد شده است.

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید