چهاردهمین جشنواره جوان خوارزمی، برگزار می شود

چهاردهمین جشنوارعاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزرای علوم، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان در محل مجموعه همایش‌های ملی و بین‌المللی امام رضا (ع) سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر شروین امیری، دبیر چهاردهمین جشنواره جوان خوارزمی با اعلام این مطلب گفت: جشنواره جوان خوارزمی با هدف هدایت تحقیقات در بخش‌ها و گروههای مختلف و در حوزه‌های پژوهشی در بین جوانان در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به معرفی برگزیدگان این دوره از جشنواره جوان خوارزمی در این مراسم گفت: امسال نیز برگزیدگان این جشنواره ملی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش و ورزش و جوانان مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

امیری با بیان اینکه ارسال طرح‌ها پس از اعلام فراخوان از طریق وبگاه جشنواره به صورت الکترونیکی انجام شد گفت: در سال جاری همچون سال‌های گذشته تمامی مراحل برگزاری جشنواره شامل ثبت نام‌ متقاضیان، دریافت پرسشنامه و مستندات و مدارک، ارجاع طرح‌ها به گروه‌های تخصصی، انتخاب و ارائه طرح‌های برتر و واجد شرایط در هیئت داوران و تعیین برگزیدگان از طریق سامانه و به صورت کاملا الکترونیکی انجام شد.

دبیر جشنواره جوان خوارزمی در خصوص گروهها و تخصص‌های ارائه شده در جشنواره گفت: طرح‌های واصله به جشنواره در پنج محور پژوهشی و 14 گروه تخصصی شامل صنایع شیمیایی، مکانیک، برق و کامپیوتر، هنر و معماری، کشاورزی، منایع طبیعی، علوم پایه، عمران، مهندسی صنایع و مدیریت فناوری، مواد، متالور‍‍ژی و انرژیهای نو و زیست فناوری، محیط زیست و علوم پایه پزشکی، فناوری نانو، هوافضا، مهندسی نرم‌افزار و فناوری اطلاعات و مکاترونیک مورد بررسی قرار می‌گیرند.

امیری، پژوهش‌های بنیادی، پژوهش‌های کاربردی، پژوهش‌های توسعه‌یی، ابتکار و اختراع و نوآوری را از جمله محورهای اصلی جشنواره جوان خوارزمی برشمرد و گفت: مسوولیت اجرای بخش دانش‌آموزی و دوره‌های کاردانی تا تعیین برتر استانی بر عهده وزارت آموزش و پرورش، معاونت آموزش متوسطه و مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان بوده و تعیین برگزیدگان مرحله کشوری از طریق سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران انجام می‌شود.

امیری، تعداد طرح‌های رسیده در بخش دانش‌آموزی را برشمرد و افزود: امسال از میان حدود 19 هزار طرح رسیده از سراسر کشور، 1087 طرح در بخش دانش‌آموزی و کاردانی به مرحله کشوری راه یافتند که در مجموع 95 طرح به هیات داوران رسیده و در نهایت 45 طرح به عنوان طرح برگزیده تصویب شد.

وی طرح‌های واصله در بخش دانشجویی و آزاد را هزار و 289 طرح اعلام کرد و گفت: از میان این تعداد، 35 طرح به هیات داروان ارائه شدند که پس از جمع بندی و بررسی نهایی 25 طرح به عنوان طرح‌های برگزیده این دوره از جشنواره انتخاب شدند.

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید