نشست تخصصی «مهندسی ژنتیک و ایمنی زیستی در ژاپن و ایران»

http://www.callforpapers.irنشست تخصصی «مهندسی ژنتیک و ایمنی زیستی در ژاپن و ایران» یکشنبه 26 آذر ماه با سخنرانی استاد دانشگاه توسوکوبای ژاپن در محل مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) با توجه به جایگاه ویژه و پراهمیت حوزه مهندسی ژنتیک و ایمنی زیستی، معاونت پژوهش‌های اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در راستای ماموریت‌های خود مبنی بر انجام پژوهش‌های راهبردی و ضروری و ارائه نتایج کاربردی آن به مراکز تصمیم‌گیری کشور و به منظور انعکاس نتایج مطالعات اخیر پژوهشگران خود در میزگردی تخصصی به بررسی موضوع «مهندسی ژنتیک وایمنی زیستی در ژاپن و ایران» خواهد پرداخت.

محورهای مورد بحث در این نشست شامل آخرین وضعیت محصولات مهندسی ژنتیک، محصولات تراریخته و بیوتکنولوژی در ژاپن، نحوه صدور مجوز تولید و تجاری سازی محصولات تراریخته در ژاپن، قوانین و مقررات ایمنی زیستی در ژاپن،آخرین وضعیت محصولات مهندسی ژنتیک، محصولات تراریخته و بیوتکنولوژی در ایران، نحوه صدور مجوز تولید و تجاری سازی محصولات تراریخته در ایران و قوانین و مقررات ایمنی زیستی در ایران است.

سخنرانی پروفسور کازو واتانابه از دانشگاه توسوکوبای ژاپن و پرسش و پاسخ از جمله برنامه‌های نشست خواهد بود.

 

گفتنی است شرکت در این نشست تخصصی برای عموم علاقمندان آزاد و بدون هزینه بوده و به علاقمندان گواهی معتبر شرکت در این نشست توسط سه انجمن ایمنی زیستی٬ بیوتکنولوژی و علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران اعطا خواهد شد.

معاونت پژوهش‌های اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک برای استفاده از نظرات نخبگان کشور در این حوزه، اعلام آمادگی کرده و صاحب‌نظران و متخصصان نیز می‌توانند با حضور در این جلسه، برای افزودن بر غنای علمی مباحث آن مشارکت نمایند.

این نشست از ساعت 14 تا 17 روز یکشنبه 26 آذر در محل سالن آفتاب مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به نشانی انتهای خیابان پاسداران، روبروی ضلع جنوبی پارک نیاوران، شماره 802 برگزار می‌شود.

دکتر واتانابه که عضو ارشد کمیته ایمنی زیستی ژاپن و رییس حوزه ارتباطات علمی و بین‌المللی دانشگاه تسوکوبای ژاپن است، روز شنبه 25 آذر ماه هم با عنوان «مهندسی ژنتیک برای افزایش مقاومت به تنش‌های غیر زیستی در درختان و سیب زمینی» از ساعت 10 تا 12 صبح در موسسه تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک (IBB) دانشگاه تهران سخنرانی می‌کند. شرکت در این سخنرانی علمی هم برای عموم علاقمندان آزاد است

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید