ارائه بیش از 480 مقاله در دومین کنگره ملی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی کشور

http://www.callforpapers.irدومین کنگره ملی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی به منظور بررسی و تبادل نظر در مورد آخرین یافته‌های علمی و تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف علوم آزمایشگاهی دامپزشکی، 22 و 23 آذر ماه امسال در دانشگاه سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر عباس جواهری رئیس دانشکده دامپزشکی و دامپروری دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت: آئین افتتاح این کنگره با تقدیر از دکتر علی اسلامی چهره علمی و استاد ممتاز دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، عضو پیوسته فرهنگستان علوم و چهره ماندگار دامپزشکی در رشته انگل‌شناسی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به محورهای این کنگره افزود: استانداردهای ایمنی و مدیریت در آزمایشگاه، تشخیص و ردیابی عوامل باکتریایی، ویروسی، انگلی و قارچی، آسیب شناسی تشریحی و بالینی و آزمون‌های جیره و مواد غذایی از محورهای این کنگره دو روزه است.

جواهری با بیان این‌که 750 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده، تصریح کرد: از میان 485 مقاله پذیرفته شده، 85 مقاله به صورت سخنرانی و 400 مقاله هم به صورت پوستر در کنگره ارائه می‌شوند.

وی اظهار کرد: در زمان برگزاری این کنگره نمایشگاهی در زمینه علوم زمایشگاهی نیز برپا می‌شود.

رئیس دانشکده دامپزشکی و دامپروری دانشگاه سمنان با اشاره به دلایل انتخاب دانشگاه سمنان برای میزبانی این همایش خاطرنشان کرد: تعلیم دانشجویان علوم آزمایشگاهی دامپزشکی و همچنین پذیرش اولین دوره کارشناسی پیوسته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی از امسال و نیز تجربه برگزاری موفق چندین کنگره و انتشار نخستین مجله تخصصی در زمینه علوم آزمایشگاهی با عنوان مجله تحقیقات علوم آزمایشگاهی دامپزشکی و حضور استادان مجرب، از دلایل انتخاب دانشگاه سمنان برای برگزاری این کنگره است.

جواهری به نقش بسیار مهم علوم آزمایشگاهی در تشخیص و کنترل به موقع انواع بیماری‌ها و دستیابی به علوم نوین آزمایشگاهی اشاره کرد و گقت: به همکاران دامپزشک شرکت کننده در این کنگره با ارائه مقاله، 20 و بدون ارائه مقاله 10 امتیاز بازآموزی تعلق می‌گیرد.

 

رئیس دانشکده دامپزشکی و دامپروری دانشگاه سمنان تصریح کرد: در برگزاری این کنگره نهادها و سازمان‌های مختلفی از جمله دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد واحد گرمسار، اداره کل دامپزشکی استان سمنان، مرکز تحقیقات منابع طبیعی استان سمنان و تعدادی از شرکتهای خصوصی همکاری دارند.

وی در پایان از همکاری ریاست دانشگاه سمنان، معاونین و تمام دست‌اندرکارانی که در جهت انجام هر چه بهتر این کنگره نهایت همکاری و تلاش را داشته‌اند، قدردانی کرد.

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید