کتابفروشی آبی هم تعطیل شد

http://www.callforpapers.ir/کتابفروشی آبی در خیابان کریم‌خان زند تهران پس از حدود سه دهه فعالیت و به دلیل مشکلات مالی و شرایط دشوار فعالیت در حوزه فرهنگ در سال‌‌های اخیر، تعطیل شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) محمدحسن طباطبایی مدیر انتشارات آبی در این‌باره گفت: نشر آبی دچار مشکل نشده ولی با توجه به کاهش تعداد کتاب‌های ما که می‌توانند مجوز بگیرند و نیز مشکلات مالی ناشی از کاهش جمعیت کتابخوان و همچنین افزایش شدید قیمت کاغذ، ناچار به تعطیلی کتابفروشی شدیم.

وی افزود: من در کار نشر آدم تازه‌کاری نیستم و بیش از 30 سال سابقه فعالیت در این حوزه دارم و بیش از 17 سال هم هست که در خیابان کریمخان تهران، کتابفروشی دارم اما شما فقط این مورد را تصور کنید، ما که در سال 87 هر بند کاغذ را با سوبسید 6000 تا 6900 تومان می‌خریدیم، الان 90 هزار تومان می‌خریم، چگونه می‌توانیم دوام بیاوریم؟
وی همچنین از این مساله هم ابراز تاسف کرد که تعطیلی کتابفروشی آبی در خیابان کریم‌خان زند که بعد از راسته خیابان انقلاب، دومین گذر فرهنگی تهران به حساب می‌آید، احتمالا به الگوی بدی برای کسانی که تمایل به فعالیت در این حوزه دارند، تبدیل شود.

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید