ارائه حدود 260 مقاله مهندسی پزشکی از سوی محققان ایرانی

http://www.callforpapers.irرییس انجمن مهندسی پزشکی ایران از چاپ 259 مقاله محققان کشور در حوزه‌ی مهندسی پزشکی در پایگاه‌های PUPMED ، اسکوپوس و ISI در سال 1389 طبق ممیزی مهندسی پزشکی کشور در این سال خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر سیدمحمد فیروزآبادی در نشست خبری نوزدهمین کنفرانس مهندسی پزشکی ایران درباره‌ی این ممیزی توضیح داد: آمار دقیق مقالات این حوزه در فایل ممیزی که توسط رییس جمهور رونمایی شده بود وجود دارد که طبق آن در این سال 78 مقاله در کنفرانس‌های داخلی و 175 مقاله در کنفرانس‌های خارجی در حوزه‌ی مهندسی پزشکی توسط محققان کشور به ثبت رسیده است.

وی افزود:‌ طبق بررسی‌های انجام شده ضریب مشارکت خارجی‌ها در کنفرانس مهندسی پزشکی کشور 10 درصد است و این در حالی است که این کنفرانس به صورت ملی برگزار می‌شود.

فیروزآبادی با اشاره به این که هم اکنون 300 نفر عضو هیات علمی فعال در کشور در زمینه‌ مهندسی پزشکی کار می‌کند خاطرنشان کرد: تعداد مقالات ISI مهندسی پزشکی از متوسط رشته‌های مختلف کشور بالاتر است و این رشته رتبه‌ی هشتم فنی مهندسی کشور را به خود اختصاص داده است.

رییس انجمن مهندسی پزشکی ادامه داد: مهندسی پزشکی ایران در منطقه رتبه اول این حوزه است و در بررسی‌های گذشته بین رتبه‌ی 18 و 21 دنیا در حال تغییر بوده است اما پیش‌بینی می‌شود که مهندسی پزشکی کشور در ممیزی سال 91 رتبه شانزدهم دنیا را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به این که سه نشریه‌ تخصصی مهندسی پزشکی در کشور منتشر می‌شود، گفت: تعداد پژوهشکده‌های فعال در حوزه مهندسی پزشکی به صورت مستقیم و غیر وابسته پنج واحد است اما بسیاری از پژوهشکده‌ها و پژوهشگاه‌های کشور عملا در حوزه‌های مختلف مهندسی پزشکی مشغول به فعالیت هستند.

به گفته فیروزآبادی قرار است مجمع سالانه‌ی انجمن مهندسی پزشکی ایران در حاشیه‌ی نوزدهمین کنفرانس مهندسی پزشکی برگزار شود.

نوزدهمین کنفرانس مهندسی پزشکی ایران، 30 آذر ماه جاری و اول دی ماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید