سومین کارگاه «آشنایی با اصول PCR و طراحی پرایمر» برگزار می‌شود

http://www.callforpapers.irسومین کارگاه «آشنایی با اصول PCR و طراحی پرایمر»، 30 آذر و اول دی ماه امسال به همت شبکه پزشکی مولکولی کشور برگزار ‌می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) ، واکنش زنجیره‌ای پلیمراز یا به اختصار PCR به طور روزمره در اکثر آزمایشگاه‌های تشخیصی و تحقیقاتی استفاده می‌شود و در موارد بسیاری نظیر شناسایی و جداسازی ژن‌ها، کلونینگ، طبقه‌بندی و شناسایی موجودات زنده، تشخیص بیماری‌های ژنتیکی و حتی پرونده‌های جنایی و تعیین هویت کاربرد دارد. در حال حاضر و نزدیک به 30 سال پس از معرفی این تکنیک، تحقیقات ژنتیک مولکولی بدون استفاده از آن قابل تصور نیست.

سرفصل‌های این کارگاه شامل «آشنایی با اصول PCR، واکنش و برنامه PCR»، «انجام PCR»، «انواع مختلف و کاربردهای PCR»، «مبانی الکتروفورز و جداسازی قطعات DNA»، «مشاهده محصولات PCR بر روی ژل آگاروز و آنالیز نتایج»، «آشنایی با اصول طراحی پرایمر»، «آشنایی با نرم افزار Oligo (نرم افزار تخصصی طراحی پرایمر)» و «بررسی و رفع مشکلات احتمالی PCR» است.

این کارگاه آموزشی در دو قسمت نظری و عملی توسط دکتر کسری اصفهانی، عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری ارائه می‌شود.

شرکت در این کارگاه‌ برای فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته‌های پزشکی، علوم آزمایشگاهی، بیوتکنولوژی، ژنتیک ‌مولکولی، گرایش‌های مختلف زیست‌شناسی، گیاهپزشکی، زراعت، باغبانی، صنایع غذایی و تمامی افرادی که به مباحث بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک علاقه‌مند هستند، مناسب است.

دانشجویان و اعضای شبکه پزشکی مولکولی از 20 درصد تخفیف هزینه شرکت در کارگاه برخوردار هستند. همچنین در پایان به شرکت‌کنندگان گواهی معتبر با تایید شبکه پزشکی مولکولی ایران اعطا می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 22887180-021 و 09124708799 تماس بگیرند.

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید