همایش ˈزندگی دومˈ بهمن ماه درتهران برگزار می شود

http://www.callforpapers.irدبیر علمی همایش ˈزندگی دومˈ با تاکید براینکه شبکه اینترنتی زندگی دوم باید بررسی کارشناسی شود، گفت: براین اساس همایشی در سی ام بهمن ماه امسال با هدف شناخت این شبکه اینترنتی، بررسی زوایای مختلف و ارایه راهکارهایی برای پیشگیری و گسترش آن ، در تهران برگزار می شود.
به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) ˈکاظم فولادیˈ روزپنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا با بیان اینکه این همایش یک روزه از سوی پژوهشکده فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی و با همکاری دانشگاه ها و سازمان های مختلف برگزارمی شود، افزود: شبکه اینترنتی ˈ زندگی دومˈ باید به طور کامل شناخته شود و نقاط ضعف، قوت، تهدید و فرصت آن برای پیشگیری از ایجاد خطرات احتمالی برای جوانان از زوایای مختلف مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

گفتنی است ، در سال 2003 یک شرکت آمریکایی شبکه اینترنتی زندگی دوم (second life) را در فضای مجازی بنیان نهاد و در اواخر سال 2006 خبر آن را به صورت گسترده از طریق رسانه‌ ها منتشر شد.

این برنامه تاکنون با ایجاد دنیای مجازی مورد علاقه کاربر توانسته افراد زیادی را به خود جذب کند؛ هر شهروند این امکان را دارد تا در محیطی سه بعدی آن گونه که دوست دارد، خود را تجسم کند و چهره، رنگ پوست و مو، لباس، شغل، محل سکونت، وسایل زندگی و هرچیزی را که مورد علاقه اش است، انتخاب کند.

فولادی در ادامه در خصوص این شبکه افزود: از آنجایی که شبکه اینترنتی زندگی دوم در کشور ما هنوز در بین عموم به صورت گسترده شناخته نشده، لازم است پیش از این که به مرحله خطر برسد، از سوی مسوولان و کارشناسان مربوطه به طور دقیق بررسی تا بروز مشکلات بعدی پیشگیری شود.

مدرس دانشگاه تهران با بیان اینکه در این مقطع زمانی، موضوع آگاهی بخشی به مسوولان و عموم مردم از اهمیت بالایی برخوردار است،‌ افزود: در صورتی که مسوولان در این مورد آگاهی لازم را پیدا کنند، می توان پیش از وقوع یک بحران اجتماعی از آن پیشگیری کرد.

 

فولادی ادامه داد: همچنین در صورتی که مردم نسبت به معایب و خطرات این پدیده آشنایی پیدا کنند،‌ می توانند موضوع را مدیریت کرده و از خانواده خود در مقابل خطرات احتمالی این شبکه محافظت کنند.

وی با بیان اینکه مقامات امنیتی نیز در این زمینه تلاش های خود را انجام می دهند، افزود: برخلاف شبکه فیس بوک که افراد اطلاعاتی همچون مشخصات فردی و عکس خود را در آن قرار می دهند، در این فضای اینترنتی فرد می تواند به صورت خیالی و مجازی زندگی کند.

عضو هیات علمی مرکز بررسی های دکترینال درتوضیحات دیگری درخصوص این شبکه گفت: فرد می تواند در این فضا شخصیتی مجازی و غیرواقعی (آواتار) بر اساس تخیلات و آرزوها برای خود تعریف کند و یک انیمیشن از خود بسازد.

وی با بیان اینکه این فضای مجازی افراد زیر 20 سال به خصوص دختران را به شدت مورد تهدید قرار می دهد،‌ گفت: در دنیای واقعی افراد همواره با محدودیت هایی مواجه هستند،‌ اما در این فضا افراد می توانند از محدودیت ها عبور کرده، از دنیای واقعی جدا شده و با دنیای مجازی انس بگیرند.

فولادی افزود: به دلیل جذابیت های زیادی که این فضا برای نوجوانان دارد،‌ آنها ساعات زیادی از وقت خود را به آن اختصاص داده و از انجام فعالیت های سازنده زندگی خود باز می مانند.

به گفته ی فولادی ، همچنین بر اثر استفاده بیش از حد از این فضا،‌ این دسته از افراد به شدت فردگرا و از محیط های اجتماعی دور می شوند و به فردی خیال پرداز و دارای مشکلات روحی و روانی تبدیل می شوند.

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید