تجلیل از پدر علم ˈ پایگاه داده ˈ ایران

همزمان با مراسم گشایش ششمین همایش فرماندهی و کنترل از ˈسید محمد تقی روحانی ˈ به عنوان پیشکسوت رشته مهندسی رایانه و پدرعلم ˈ پایگاه داده ˈ ایران در دانشگاه شهید بهشتی تجلیل شد.
به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) ششمین همایش ملی فرماندهی و کنترل روز – چهارشنبه – در دانشگاه شهید بهشتی آغاز به کار کرد.

در این مراسم از سید محمد تقی روحانی به عنوان با سابقه ترین استاد ایران در رشته مهندسی رایانه که دارای بیش از 30 سال سابقه کار و تدریس در این رشته است و همچنین بنیانگذار رشته پایگاه داده در کشور محسوب می شود، تجلیل شد.

وی از اساتید برجسته دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی است.

روحانی در این مراسم گفت: با وجود این که بسیاری از واژه های تخصصی درحوزه علوم رایانه کشور به فارسی ترجمه شده است اما در حال حاضر بسیاری از دانشجویان بدون استفاده از واژه های لاتین قادر به فهمیدن منظور اساتید نیستند.

وی خواستار گسترس زبان فارسی در حوزه علوم رایانه در کشور شد.

همچنین در ادامه ˈ سید محمد مهدی طهرانچی ˈ رییس دانشگاه شهید بهشتی گفت: غرب مخالف توسعه و استقلال علمی ایران است چنان چه دانشمندان ایرانی را ترور کردند و پس از ترور شهیدانی همچون مجید شهریاری دانشگاه ها و دانشجویان ایرانی را تحریم کردند .

وی افزود: برگزاری همایش های تخصصی و علمی پاسخی صریح و دندان شکن به بد اندیشان جهان غرب است که به ترور دانشمندان ایرانی می پردازند.

ششمین همایش ملی فرماندهی و کنترل ایران تا نهم آذرماه ادامه دارد.

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید