رییس دانشگاه زابل خبر داد: جذب دانشجویان برتر در دانشگاه به عنوان عضو هیات علمی

http://www.callforpapers.irرییس دانشگاه زابل از جذب دانشجویان برتر و نخبه در مقطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر اوکاتی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص بهره‌گیری از اساتید و دانشجویان برتر گفت: جذب دانشجویان برتر و نخبه به عنوان عضو هیات علمی مقاطع تحصیلات تکمیلی بویژه دکتری در اولویت دانشگاه است.

وی گفت: قطعاً وقتی فردی توانمند، باهوش و نخبه باشد می‌تواند به عنوان عاملی تأثیرگذار در زمینه‌های پژوهشی دانشگاه مورد استفاده قرار گیرد، بنابراین بنا داریم جذب نیروی متخصص را به عنوان یک اصل در دانشگاه اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: بیش از 80 عضو هیات علمی در سال‌های 90 و 91 در دانشگاه زابل جذب شده‌اند که همگی از شرط سنی جذب برخوردار بوده‌اند و می‌توان میانگین سنی آنان را بین 27 تا 35 سال عنوان کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دانشگاه زابل بالغ بر 38 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 8 رشته در مقطع دکتری دارد و بالغ بر 10 هزار و 500 نفر دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی از کاردانی تا دکتری در این دانشگاه به تحصیل علم مشغولند.

درخصوص برنامه‌های پژوهشی در سطح منطقه سیستان نیز گفت: برای تالاب هامون، طرح جامع تالاب جزو برنامه‌های دانشگاه زابل می‌باشد و نظیر همین کار را برای پژوهشکده‌های کشاورزی و دام‌های خاص را نیز در برنامه داریم.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک شاهد اجرایی شدن طرح‌های پژوهشی بسیار خوب و کارآمد در منطقه سیستان باشیم.

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید