صدور اولین برچسب نانوکیو در تایلند

http://www.callforpapers.irانجمن فناوری‌ نانوی تایلند اولین برچسب نانوکیو (NanoQ) در این کشور را برای شرکت Supreme Products ارائه کرد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) برچسب نانوکیو، فرمولاسیون رنگ تولیدی شرکت Supreme Product که حاوی نانوذرات نقره با خواص ضدمیکروب است را برای استفاده در پوشش داخل آمبولانس‌ها تایید می‌کند.

نمونه فرمولاسیون رنگ شرکت مذکور توسط محققان آزمایشگاه Nano Characteristic در مرکز ملی فناوری‌ نانوی تایلند (NANOTEC) آزمایش شده است. «کاویت تانترانونت»، مدیر عامل شرکت Supreme Products این تاییدیه را از رییس انجمن فناوری‌ نانو تایلند دریافت کرده است.

برچسب نانوکیو تا دو سال اعتبار داشته و بعد از دو سال محصول شرکت بعد از بازبینی و طی فرایند تایید که شامل آزمایش مجدد فرمولاسیون رنگ آن طی دو سال است، تمدید می‌شود. طی این دو سال، اعضای انجمن مذکور، لحظه به لحظه با انجام آزمایش نمونه‌های مستقل در بازار، فرمولاسیون رنگ محصول شرکت را بررسی خواهند کرد.

در حال حاضر انجمن فناوری‌ نانوی تایلند از شرکت‌های فعال در زمینه رنگ، سرامیک، نساجی و صنایع پلاستیک خانگی درخواست کرده است تا بررسی‌های خود در زمینه امکان دریافت برچسب نانوکیو برای محصولات تولیدی خود را انجام دهند. با انجام این کار مشتریان شرکت‌ها نسبت به خرید محصول آنها که حاوی نانوذراتی با ویژگی‌های ذکر شده توسط شرکت است، اطمینان خاطر پیدا خواهند کرد. بعلاوه برچسب NanoQ به شرکت‌ها کمک می‌کند تا از محصولات نانوی تقلبی موجود در بازار رهایی پیدا کنند.

تایلند بعد از کشورهای ایران و تایوان، سومین کشور در دنیا است که برچسب نانو را مدنظر قرار داده است.

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید