یازدهمین دوره مسابقه ریاضی تورنمنت شهرها

یازدهمین دوره مسابقه ریاضی ˈتورنمنت شهرهاˈ، آذر و اسفند سالجاری در اصفهان برگزار می شود.
به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) مسابقه ریاضی بین­المللی تورنمنت شهرها، یک مسابقه حل مساله ریاضی است که تمام شهرهای جهان می­توانند در آن شرکت کنند.

مؤسس این مسابقه، ریاضیدان و آموزشگر روسی ˈنیکلولای کونستانتینوˈ است و دفتر اصلی آن در مسکو قرار دارد.

مسوول اجرایی مسابقه ریاضی تورنمنت شهرها روز دوشنبه به ایرنا گفت: این مسابقه به صورت تیمی است و از سوی خانه ریاضیات اصفهان و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار خواهد شد.

ˈلیلی حاتم زادهˈ افزود: این دوره از مسابقات در دو مرحله در ماههای آذر و اسفند امسال بین دانش آموزان مقطع دبیرستان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: برگزیدگان مرحله اول برای شرکت در مسابقه بین المللی تورنمنت شهرها که همزمان با سایر شهرهای جهان در هفته آخر اسفند برگزار خواهد شد ،معرفی می شوند.

 

وی اظهار کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه باید به صورت تیم‌های سه نفره و تا تاریخ شانزدهم آذر جاری از طریق سایت اینترنتی خانه ریاضیات اصفهان به آدرس www.mathhouse.org ثبت نام کنند.

حاتم زاده با اشاره به اینکه خانه ریاضیات اصفهان در سال 1381 به تورنمنت شهرها پیوست، گفت: از سال 88 علاوه بر اصفهان، خانه ریاضیات شهرهای کرمان، یزد، تبریز، بروجن، خمین، نیشابور، شهرکرد و سبزوار نیز در این مسابقه شرکت می کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال 89 شش تیم از اصفهان موفق به دریافت دیپلم افتخار مسابقه تورنمنت شهرها در مسکو شدند،گفت:هنوز نتایج نهایی مسابقه سال 90 از سوی دفتر اصلی این تورنمنت اعلام نشده هرچند دو تیم از اصفهان و یک تیم از تبریز برای سفر به مسکو دعوت شده اند.

اولین تورنمنت شهری در سال 1979 در شهرهای مسکو، لنینگراد و ریکا برگزار شد و امروزه دانش­آموزان بیش از 100 شهر دنیا در آن شرکت می کنند.

بسیاری از مسائل این مسابقه نیاز به دانش و تکنیک خیلی پیشرفته نداشته بلکه به فکر جدید و قدرت ذهنی شرکت­کنندگان نیاز دارد.

مرحله اول مسابقه تورنمنت شهرها روز جمعه 24 آذر در اصفهان برگزار می شود.

خانه ریاضیات اصفهان بمنظور آماده­سازی نوجوانان و جوانان استان اصفهان برای تحقق اهداف فرهنگی آموزشی و با توجه به لزوم ارتقاء کیفیت آموزش ریاضی در سال جهانی ریاضیات (2000 میلادی) بعنوان واحدی غیردولتی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شد.

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید