دستورالعمل جدید سازمان جهانی بهداشت برای مقابله موثر با اپیدمی ایدز

سازمان جهانی بهداشت (WHO)، در بیانیه جدید خود از ارائه دستورالعمل‌های جدید این سازمان با هدف بهبود دسترسی جهانی به خدمات پیشگیری، درمانی، مراقبتی و حمایتی برای مقابله با ایدز و ویروس «اچ آی وی» خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) این دستورالعمل‌ها تحت عنوان «راه‌کار2011 تا 2015 بخش سلامت جهانی WHO در عرصه مقابله با ایدز» مطرح شده‌اند. این راه کار بخش سلامت را برای واکنش مناسب‌تر و موثرتر در برابر بیماری ایدز در مراحل پیشگیری، تشخیص، درمان، مراقبت و حمایت راهنمایی می‌کند.

طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان جهانی بهداشت، مهمترین بخش‌های این راهکار جهانی عبارتند از:

– تایید اهداف و رویکرد‌های جهانی برای واکنش مناسب بخش سلامت به اپیدمی ایدز

– شناسایی چهار جهت گیری استراتژیک برای هدایت واکنش‌های ملی در برابر این بیماری

– ارائه برنامه‌ها و عملکردهای توصیه شده کشوری و نقش سازمان جهانی بهداشت در زمینه اجرای بهتر این برنامه‌ها

به گفته کارشناسان سازمان جهانی بهداشت، راهکار جهانی جدید هم چنین به ارتقای یک واکنش بلندمدت و پایدار در زمینه مقابله با ایدز از طریق تقویت سیستم‌های بهداشتی و اجتماعی، توجه به شاخص‌های اجتماعی سلامت و حفاظت و ارتقای حقوق بشر و بهبود وضعیت تساوی جنسیتی به عنوان عناصر اساسی در بخش سلامت کمک خواهد کرد.

بر اساس گزارش این سازمان، اپیدمی ایدز هنوز یک چالش بزرگ و جدی در عرصه بهداشت عمومی جهانی است و در حال حاضر بیش از 34 میلیون فرد آلوده به ویروس ایدز در جهان زندگی می‌کنند. همچنین تنها در سال 2011 میلادی حدود 2.2 میلیون مورد جدید ابتلا به این عفونت رخ داد و 1.7 میلیون بیمار ایدزی نیز در همین سال جان خود را از دست دادند.

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید