دانشگاه علوم پزشکی مازندران، حائز رتبه اول پژوهشی در بین دانشگاه های تیپ دو کشور

http://www.callforpapers.irمعاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران از کسب رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ارزشیابی پژوهشی در بین دانشگاههای تیپ دو، خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر احمد علی عنایتی در گفتگو با ایسنا ، اظهار داشت: بعد از شش سال، دانشگاه علوم پزشکی مازندران توانست مقام اول را در ارزشیابی پژوهشی دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ دو کشور به خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته مازندران رتبه های دوم وسوم را داشته است گفت: امسال دانشگاه علوم پزشکی مازندران با کسب 10 هزار امتیاز رتبه اول و دانشگاه بقیه الله با 9 هزار و 500 امتیاز رتبه دوم را به دست آورد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: تولید علوم و دانش، فعالیت های پژوهشی مبتنی بر تولید دانش، برگزاری کنگره ها و سمینارهای علمی ، پژوهشی و تحقیقاتی از جمله محورهای ارزشیابی پژوهشی محسوب می شود.

عنایتی با بیان فعالیتهای 15 ساله پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: این دانشگاه با اجرای برنامه های علمی و تحقیقاتی، حذف آیین نامه های دست و پاگیر و حمایت هیات امنا، استقرار امکانات در آزمایشگاه ها و نیز تولید دانش و فعالیتهای تحقیقاتی دانشجویان توانست این رتبه را از آن خود کند.

وی با اعلام اینکه 300 پژوهشگر عضو هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران حضور دارند اظهارداشت: 10درصد از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز پژوهشگر هستند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به رشد چاپ مقالات توسط اساتید و پزوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به سال گذشته، گفت: در سال جاری 327 مقاله علمی در زمینه تولید علم به چاپ رسید که این رقم در سال گذشته 208 مقاله بوده است.

 

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید