پنجمین کارگاه «محاسبات سریع و تورین» برگزار می‌شود

پنجمین کارگاه «محاسبات سریع و تورین» ۲۴ تا ۳۰ بهمن‌ماه امسال به همت پژوهشگاه دانشهای بنیادی و با همکاری شاخه فیزیک محاسباتی انجمن فیزیک ایران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) کاربرد محاسبات سریع (High Performance Computing) و محاسبات تورین (Grid computing) در بسیاری از حوزه‌های فیزیک، شیمی، بیولوژی، مهندسی، مواد و علوم اجتماعی گسترش یافته است. امروزه هر یک از این حوزه‌ها به محاسبه با ارقام و حجم بزرگی از داده‌ها سر و کار دارند و لذا نیاز به توان محاسباتی بالاتری دارند. به طور نمونه شبیه سازی‌های کوچک و بزرگ مقیاس مهمترین زمینه در حوزه پیش بینی آب و هوا، طراحی مواد و داروها است.

«آشنایی با ماشین‌های محاسبات سریع (HPC)»، «برنامه‌نویسی موازی به کمک (Open MP)»، «آشنایی با محیط CUDA» و «آشنایی با محاسبات gLite و Grid Computing» از جمله اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی عنوان شده است.

بر اساس اعلام دبیرخانه کارگاه، از آنجاکه مباحث مطرح شده در این کارگاه بر پایه سیستم عامل لینوکس است، لذا شرکت کنندگان باید آشنا به محیط لینوکس باشند و با برنامه نویسی به اندازه کافی آشنا باشند.

آخرین مهلت ثبت نام و ارسال مقاله برای ارائه به شکل پوستر در کارگاه نیز 13 دی ماه اعلام شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی http://psi.ir/ مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 02126113277 تماس بگیرند.

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید