امضای تفاهم همکاری پژوهشی دانشگاه تبریز و دانشگاه کافکاس – کارس ترکیه

http://www.callforpapers.irدانشگاه تبریز و دانشگاه کافکاس – کارس ترکیه در راستای گسترش همکاری‌های بین‌المللی تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی و آموزشی امضا کردند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) رئیس دانشگاه تبریز در این مراسم با بیان اینکه این تفاهم‌ نامه به منظور تحقق بخشیدن و عملی کردن همکاری‌های مشترک دانشگاهی بین دانشگاه کافکاس و دانشگاه تبریز امضا شده است، تصریح کرد: هر دو دانشگاه در زمینه‌های مورد علاقه در حوزه‌های آموزش و تحقیقات، همکاری علمی می‌کنند و بین واحدهای پژوهشی و آموزشی مرتبط خود ارتباطات علمی برقرار خواهند کرد. آنها همچنین تمهیدات لازم برای تبادل دانشجو و استاد را فراهم کرده و ارتباطات بدون واسطه به منظور تعمیق همکاری های دانشگاهی را حمایت خواهند کرد.

پرویز آژیده در ادامه تبادل استاد، تبادل دانشجو، انجام طرح‌های پژوهشی مشترک، آموزش مشترک، یادگیری از راه دور بصورت مشترک، شرکت در همایش‌ها و سمینار های علمی، تبادل کتب و نشریات علمی به چاپ رسیده و انتقال دانش و بهره مندی از برنامه های تخصصی کوتاه مدت را از جمله زمینه‌های همکاری دانشگاهی بین دو دانشگاه برشمرد و افزود: این تفاهم همکاری به مدت پنج سال اعتبار خواهد داشت و در صورت توافق طرفین به صورت خودکار به مدت مشابه تمدید خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه ما آماده هرگونه همکاری‌های علمی و آموزشی با دانشگاه‌های دنیا و به خصوص کشورهای منطقه و اسلامی هستیم، تصریح کرد: گسترش همکاری‌های علمی بین ملت‌ها و کشورها موجب توسعه سایر همکاریهای مشترک خواهد شد و و در پی آن باعث توسعه و پیشرفت همه جانبه کشورها و ملت ها فراهم می‌کند.

دکتر آژیده در ادامه با بیان اینکه دانشگاه تبریز به‌عنوان دومین دانشگاه ایران با دارا بودن 15 دانشکده، 7 مرکز تحقیقاتی، 6 قطب علمی، چندین دانشکده اقماری، پردیس بین‌المللی ارس در جلفا و نزدیک به 21 هزار دانشجو شرایط خوبی را برای همکاری‌های بین‌المللی در زمینه‌های مختلف با سایر دانشگاه‌ها فراهم کرده است، افزود: گسترش همکاری‌های علمی و دانشگاهی با سایر کشورها از جمله سیاست‌های راهبردی این دانشگاه بوده و در این راستا با توجه به مشترکات تاریخی و فرهنگی دو کشور ترکیه و ایران این امر موجب توسعه همکاری‌های مشترک خواهد شد.

رئیس دانشگاه کافکاس نیز در این آیین ضمن معرفی پتانسیل‌های دانشگاه متبوع خود و با اشاره به مشترکات فرهنگی و تاریخی هر دو کشور خواستار گسترش فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دو دانشگاه در عرصه‌های مختلف شد.

دکتر سامی اوزجان در ادامه با بیان اینکه دانشگاه تبریز به لحاظ قدمت و تجربه علمی جزو دانشگاه‌های مهم و برتر ایران است، افزود: این دانشگاه آماده هرگونه همکاری علمی و آموزشی با این دانشگاه است.

بر اساس همین گزارش، این تفاهم نامه با هدف تبادل تجربیات علمی و آموزشی و فراهم آوردن گسترش ارتباطات در راستای توسعه تحقیقات مشترک با استفاده از توانمندی‌های دو طرف به امضای پروفسور دکتر پرویز آژیده، رئیس دانشگاه تبریز و دکتر سامی اوزجان، رئیس دانشگاه کافکاس رسید.

در این نشست اعضای شرکت‌کننده از دو دانشگاه، ضمن معرفی خود و واحد ذیربط به ارائه نکته نظرات خود و راهکارهای عملی توسعه روابط دوجانبه پرداختند.

مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه گفت: دانشگاه تبریز هم‌اکنون با 42 دانشگاه خارجی از جمله دانشگاه ترکیه، فرانسه، مالزی، آذربایجان،… قرارداد همکاری دارد.

به گفته دکتر حسین صبوری بازدید و آشنایی هیات ترکیه‌ای از ظرفیت‌های دانشگاه تبریز جهت همکاری‌های متقابل را از دیگر برنامه‌های جنبی برنامه سفر هیات ترکیه‌ای بیان کرد.

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید