نخستین گردهمایی کمیته سیاستگذاری کنفرانس بین‌المللی بیمه ریسک‌های فضای سایبری برگزار شد

بسیاری از شرکتها و کسب و کارهای امروزی در فضای آنلاین فعالیت میکنند و نتیجه سالها تلاش آنها دارایی غیرقابل لمسی به نام داده است. هدف این کنفرانس، بررسی ابعاد مختلف ریسکهای فضای مجازی و چالشهای موجود برای پوشش خسارات ناشی از آسیب­های احتمالی است.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور(callforpapers.irدر این نشست که با حضور کارشناسانی از بیمه مرکزی و پژوهشکده بیمه، نمایندگان چند شرکت بیمه ای و دانشگاهیان محترم به میزبانی شرکت ایمن‌همراه ویستا، برگزارکننده کنفرانس برگزار گردید؛ عناوین زیر به عنوان  محورهای اصلی کنفرانس معرفی شدند.

  • چالش‌ها و فرصت‌های ارائه بیمه ریسک‌های فضای سایبر
  • نقش بیمه ریسک‌های فضای سایبر در توسعه صنعت مالی و دولت الکترونیک در ایران
  • ریسکهای تحت پوشش و انواع بیمه ریسک فضای سایبر
  • الزامات نظارتی بیمه ریسک فضای سایبر

ابراهیم نصیری، مدیرعامل شرکت ایمن‌همراه ویستا و دبیر اجرایی این کنفرانس مهم‌ترین هدف برگزاری آن را شناسایی و استفاده از آخرین دستاوردهای نخبگان و پژوهش‌های آنها دانست.

وی گفت: با برگزاری این کنفرانس می‌خواهیم به شرکت‌های بیمه بگوییم که زمان ارائه طرح بیمه سایبری فرا رسیده است. همچنین می‌خواهیم جامعه و مخاطبان را آگاه کنیم که شرکت‌های بیمه در تلاش هستند این اقدام را انجام دهند.

همچنین علیرضا دقیقی اصلی دبیر علمی کنفرانس به ارائه اهداف کنفرانس پرداخته و اظهار داشت: کنفرانس بیمه ریسک‌های فضای مجازی باید به گونه‌ای مدیریت و اجرا شود که با توجه به ماهیت موضوع،  نتایج علمی و کاربردی هدف گذاری شده به دست بیاید.

به زودی فراخوان مقالات این کنفرانس که با رویکردی بسیار متفاوت و نوین به فضای کسب و کارهای آنلاین و صنعت بیمه در ایران میپردازد، از طریق پایگاه سیویلیکا منتشر خواهد شد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید