نقشه زمین ‌شناسی منطقه آرادان تهیه شد

http://www.callforpapers.irنقشه زمین ‌شناسی منطقهˈ آرادانˈ واقع در استان سمنان در مقیاس یکصد هزارم به همت سازمان زمین‌ شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور تهیه شد.
به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) روابط ‌عمومی سازمان زمین ‌شناسی و اکتشافات ‌معدنی کشور، ˈ جلیل قلمقاش ˈ معاون زمین ‌شناسی این سازمان با بیان اینکه نقشه زمین‌شناسی منطقه آرادان با وسعتی بالغ بر 2هزار و 500 کیلومتر مربع تهیه شد گفت: نقشه مورد نظر ویژگی ‌های زمین ‌شناسی منطقه شامل جنس و سن سنگ‌ها، عوارض ساختمانی (گسل‌ها و چین‌ها) و آثار و پتانسیل مواد معدنی منطقه آرادان را به علاقه‌مندان معرفی می‌کند.

وی از چاپ و انتشار نهایی نقشه زمین‌شناسی منطقه آرادان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: نقشه ‌های زمین ‌شناسی در اجرای طرح ‌های اکتشافی و پروژه‌های عمرانی و همچنین پژوهش‌های زمین‌ شناسی کاربرد دارند و به عنوان اطلاعات پایه بستر مناسب را برای اجرای صحیح طرح‌های مختلف در اختیار متولیان و مهندسان قرار می‌ دهند.

 

معاون زمین ‌شناسی این سازمان با بیان اینکه در مجموع تهیه 8 نقشه‌ زمین ‌شناسی در مقیاس یکصد هزارم جهت تکمیل اطلاعات زمین‌شناسی استان سمنان پیش‌بینی شده اظهار داشت: تهیه نقشه زمین ‌شناسی منطقه آرادان یک گام ما را به اهداف سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به منظور تهیه و تکمیل اطلاعات پایه در استان سمنان نزدیک خواهد کرد.

استان سمنان با مساحت بیش از 97 هزار و 491 کیلومتر مربع در بخش مرکزی کشورمان واقع شده و دارای پتانسیل معدنی گسترده از جمله ذخایر فلزی و غیرفلزی گچ، نمک، سیلیس، سنگ‌ آهن، ذغال ‌سنگ‌ و چند معدن دیگر است که تهیه نقشه‌ های زمین ‌شناسی در مقیاس‌های مختلف کارشناسان را در شناسایی این ذخایر معدنی کمک می کند.

این نقشه با همکاری تیمی از محققان زمین شناسی سازمان زمین شناسی واکتشافات معدنی کشور و به سرپرستی ˈ یاسر وکیل زاده ˈ تهیه شده است.

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید