چهارمین همایش ملی بیوانفورماتیک ایران آغاز شد

چهارمین همایش ملی بیو انفورماتیک ایران روز سه شنبه در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری شروع به کار کرد.
به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) رییس انجمن بیو انفورماتیک ایران در مراسم گشایش این همایش گفت: امروزه بیوانفورماتیک از اهمیت بسزایی در زیست شناسی نوین برخوردار است به طوری که بسیاری از دانشمندان، علم بیوانفورماتیک را دانش کلیدی قرن بیست و یکم نام گذاری کرده اند.

دکتر ˈبهرام گلیاییˈ افزود: بیوانفورماتیک امروزه در اروپا، آمریکا و نیز در کشور ما از جمله علوم منحصر به فردی است که در بیوتکنولوژی، داروسازی، پزشکی، نانوتکنولوژی و سایر علوم وابسته کاربرد زیادی دارد و از نظر امتیاز در بازار کار و تحقیقات نیز رده های بسیار بالایی را از آن خود کرده است .

وی ادامه داد: انجمن بیوانفورماتیک ایران با هدف ارتقای سطح دانش بیوانفورماتیک و زیست شناسی محاسباتی، ایجاد فضایی مناسب برای بحث و تبادل نظر و انتقال تجربیات میان علاقه مندان تلاش کرده است و تقریبا هر دو سال یک بار همایشی را در زمینه بیوانفورماتیک برگزار می کند.

 

استاد مرکز تحقیقات بیوشیمی، بیوفیزیک دانشگاه تهران گفت : هدف از برگزاری این همایش مشارکت دادن تمام افرادی است که در سراسر کشور در حال انجام کارهای بیوانفورماتیک هستند تا یکدیگر را بشناسند و کارهای یکدیگر را مشاهده کنند.

گلیایی خاطر نشان کرد: حدود 210 مقاله به دبیرخانه چهارمین همایش ملی بیوانفورماتیک ایران ارسال شده است که پس از انجام داوری ها 28 مقاله به صورت سخنرانی، 159 مقاله به صورت پوستر برای ارایه در این همایش پذیرفته شدند. در پایان این همایش از سه مقاله برتر در قسمت پوستر و سخنرانی تقدیر می شود.

گلیایی در تعریف بیوانفورماتیک گفت: بیوانفورماتیک در واقع استفاده از دانش انفورماتیک است که خود ترکیبی از علوم کامپیوتر، آمار، ریاضی، تئوری اطلاعات، بیولوژی و به ویژه بیولوژی مولکولی است. .

وی با اشاره به جوان بودن این رشته از علم در ایران گفت: رشته دکترای بیوانفورماتیک حدود هشت سال پیش در دانشگاه تهران آغاز شده است و تاکنون چندین دوره دانش آموخته داشته است.

رییس انجمن بیو انفورماتیک ایران گفت: این رشته در ایران بسیار جوان است و قرار است دانشگاه شهید بهشتی هم یک دوره دکترای بیوانفورماتیک راه اندازی کند.

چهارمین همایش ملی بیوانفورماتیک ایران تا فردا – چهارشنبه – در تهران ادامه دارد.

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید