نخستین مدرسه زمستان

نخستین مدرسه زمستانی علم سنجی کشور به کار خود پایان داد

روز دوم و پایانی مدرسه زمستانی علم سنجی در کتابخانه دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. در روز دوم این دوره، دکتر سعید اسدی عضو هیات علمی گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شاهد، مفاهیم و مبانی تحلیل شبکه های اجتماعی را همراه با مثالهای گوناگون مطرح نمود و در این زمینه به تفصیل صحبت نمود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور(callforpapers.ir)، سپس، دکتر اسماعیل مصطفوی عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نرم افزار ترسیم نقشه های علمی VOS Viewer را معرفی و به آموزش آن به صورت عملی به شرکت کنندگان پرداخت.

در نشست بعدی، دکتر امیررضا اصنافی عضو هیات علمی گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید بهشتی مطالبی را در خصوص دسترسی باز و علم باز و ویژگی های مرتبط با ارزیابی ابزارهای علم باز مطرح نمود. ارائه دهنده بعدی، دکتر منصوره صراطی عضو هیات علمی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام بود که در خصوص شاخص های ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه ها به سخنرانی پرداخت. در پایان، مهندس وجودی مدیر پایگاه سیویلیکا به معرفی قابلیتهای جدید این پایگاه در خصوص تحلیل فعالیتهای علمی دانشگاه های کشور با استفاده از شاخص های علم سنجی پرداخت و در خصوص اینکه علم سنجی ابزاری است برای آینده پژوهی و سیاستگذاری مطالبی را مطرح نمود. وی پیشنهاد نمود در خصوص علم سنجی اندیشکده ای ایجاد شود و متخصصان علم سنجی در خصوص جنبه های مختلف این حوزه به بحث و تبادل نظر بپردازند. این دوره آموزشی در ساعت ۱۷ روز ۲۳ اسفند به کار خود پایان داد. نخستین مدرسه زمستانی علم سنجی کشور طی روزهای ۲۲ و ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ با مشارکت گروه علم اطلاعات و دانش شناسی، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، پایگاه سیویلیکا و انجمن علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شده بود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید