«راهنمای تشخیص گونه‌های مختلف کنه در حیوانات اهلی منطقه مدیترانه» منتشر شد

کتاب «راهنمای تشخیص گونه‌های مختلف کنه در حیوانات اهلی منطقه مدیترانه» منتشر شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر عماد چنگیزی، عضو هیأت علمی دانشکده دامپزشکی و دامپروری دانشگاه سمنان و مترجم این کتاب در مقدمه آن آورده است: «با توجه به شرایط آب و هوایی تقریباً مشابه در منطقه مدیترانه و وجود کنه‌های یکسان در مناطق مختلف ایران، ترجمه این کتاب کمک شایانی به محققینی خواهد کرد که سعی در تشخیص دقیق کنه دارند.

بدیهی است تشخیص دقیق کنه­‌های سخت و نرم حیوانات اهلی، کمک مؤثری در بهبود روش­های کنترل، مداخلات دامپزشکی و توسعه در اکولوژی کنه خواهد داشت. هدف اصلی که این کتاب تعقیب می­‌کند، ارائه روشی آسان و در دسترس برای تشخیص جنس و گونه کنه برای افراد غیرمتخصص است.

کنه‌هایی که در این کتاب نام برده شده­‌اند، شامل 25 گونه مختلف کنه هستند که بر روی حیوانات اهلی در منطقه مدیترانه دیده می­‌شوند. علاوه بر این، کنه­‌های مناطق دیگر که ممکن است با این کنه­‌ها اشتباه شوند نیز تشریح شده است. اغلب این کنه­‌ها با انتقال اجرام بیماری­‌زا به عنوان تهدید برای سلامت انسان مطرح هستند. علاوه بر این بیماری­‌هایی که توسط این کنه­‌ها به دام منتقل می‌شوند، موجب ضرر و زیان خواهد شد.»

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید