دوره آموزشی بیوپسی غده لنفاوی نگهبان در سرطان پستان برگزار می‌شود

معاونت پژوهشی آموزشی پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی، دوره آموزشی بیوپسی غده لنفاوی نگهبان در سرطان پستان ویژه جراحان عمومی و متخصصان زنان و پزشکی هسته ای را برگزار می کند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر نسرین السادات علوی با اشاره به اینکه در گذشته برای درمان سرطان پستان و تشخیص غدد لنفاوی که درگیر سرطان شده اند، 10 تا 15 غده لنفاوی از طریق جراحی برداشته می شد گفت: هم اکنون به شرط مراجعه زودهنگام بیماران فقط غده لنفاوی نگهبان که در بیشتر اوقات آلوده بودن آن نشانگر آلوده شدن بقیه غدد زیربغل است، برداشته و برای تشخیص به پاتولوژی فرستاده می شود.

عضو هیات علمی پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه استفاده از این شیوه عوارض پس از عمل همچون تورم دست، ضربه به عروق و اعصاب و دردهای پس از آن را کاهش می دهد افزود: این شیوه درمانی 10 سال است که در دنیا به عنوان استاندارد درمانی پذیرفته شده است و در ایران هم سه سال است که از این روش استفاده می شود.

این جراح پژوهشکده سرطان پستان ادامه داد: با توجه به این موضوع که بسیاری از جراحان هنوز با این روش آشنایی کافی نداشته و بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان پستان از مزایای این روش بی بهره اند، دوره مذکور با هدف آشنایی جراحان با روش های نوین بیوبسی غدد لنفاوی از سوی پژوهشکده برای اولین بار برگزار می شود.

وی اظهار داشت: شرکت کنندگان در این دوره ضمن آشنایی با اصول و مبانی تئوری به صورت عملی نیز با انجام جراحی زنده، تکنیک های نوین این بحث را آموزش خواهند دید.

در ادامه، دکتر امیر معتمدی، مدیر آموزشی پژوهشکده با اشاره به اینکه این دوره روز پنجشنبه 25 آبان ماه در محل پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی برگزار می شود افزود: این دوره از ساعت 8 تا 12 ظهر در خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان وحید نظری، پلاک 45 برگزار می شود.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت ظرفیت پذیرش برای شرکت در این دوره علاقه مندانی که تمایل دارند در این دوره شرکت کنند می توانند با شماره 66488961 تماس بگیرند.

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید