اطلاعیه شماره 6

اطلاعیه شماره ۶وضعیت برگزاری همایش ملی هفتادسال برنامه‌ریزی توسعه در ایران

با اعلام مراتب تقدیر و سپاس، به آگاهی پژوهشگران، صاحب‌نظران، علاقه‌مندان و کلیه مشارکت‌جویان و هم‌یاران در همایش ملی هفتادسال برنامهریزی توسعه در ایرانمی‌رساند، بنا بر تصمیم اعلامی از سوی دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری همایش، این برنامه که برپایی آن در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۷ مقارن با روز آمار و برنامه‌ریزی با اجرای ۱۰ نشستِ تخصصی همزمان، در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران (سالن اجلاس سران) برنامه‌ریزی شده بود، برگزار نمی‌گردد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور(callforpapers.ir)،  زمان، مکان و شیوه برگزاری سلسله نشستهای تخصصیِ همایش، متعاقباً از طریق دبیرخانه، اعلام خواهد شد.

بنا به گزارش دبیرخانه کمیته  علمی همایش، در پاسخ به فراخوانِ منتشرشده در خردادماه سال جاری، بیش از ۵۵۰ خلاصه مقاله از سوی پژوهشگران، کارشناسان و اساتید دانشگاه به دبیرخانه ارسال شد که تا پایان مهلت مقرر در تقویم همایش (۳۱ شهریور۹۷) نزدیک به ۳۰۰ نفر موفق به ارسال نسخه اصل مقاله خود گردیدند.

بر اساس تصمیم کمیته علمی همایش و آیین‌نامه مصوب، هر مقاله جهت ارزیابی و داوری جهت سه داور ارسال و نتایج توسط دبیرخانه کمیته علمی، تلفیق و به مقاله‌دهندگان محترم منعکس گردید. بنا بر اعلام دبیرخانه همایش تعداد ۱۶۳ مقاله بر اساس نظر هیئت محترم داوران، مورد تائید علمی جهت چاپ در مجموعه مقالات همایش قرار گرفت که تأییدیه پذیرش، از طریق سامانه همایش، به آدرس www.70DFRC.ir  برای مقاله‌دهندگان، صادر خواهد شد.

شایان‌ذکر است، علاوه بر مقالات علمی، نزدیک به ۳۰ گزارش تخصصی جامع نیز، در محورهای شش‌گانه همایش شامل:

  • مبانی اندیشه‌ای، نظام‌ها، روش‌ها و تکنیک‌های برنامه‌ریزی
  • آسیب‌ها، چالش‌ها و دستاوردهای برنامه‌ریزی توسعه در ایران
  • آمایش سرزمین و برنامه‌ریزی منطقه‌ای
  • آمار، اطلاعات و فناوری در برنامه‌ریزی توسعه ایران
  • امور فرابخشی و بخشی در برنامه‌ریزی توسعه ایران
  • نقش مردم، بخش خصوصی و ذینفعان در تدوین و اجرای موفق برنامه‌های توسعه

 توسط اعضای کارگروه‌های تخصصی (مشتمل بر ۹۰ نفر از صاحبنظران و اساتید و نخبگان حوزههای تخصصی)، تدوین گردیده است.

مجموعه مستندات علمی همایش، شامل مقالات علمی، گزارش‌های تخصصی و مجموعه مصاحبه‌های انجام‌شده با خبرگان حوزه برنامه‌ریزی توسعه کشور، به‌زودی پس از آماده‌سازی و انجام ویرایش‌های لازم، منتشر و در اختیار علاقه‌مندان  قرار خواهد گرفت.

با تقدیر از شما پژوهشگران گرامی به جهت همراهی با این رخداد علمی، توفیق روزافزون‌تان را درگسترش و تعمیق ادبیات حوزه برنامه‌ریزی توسعه ایران، از پروردگار یگانه مسئلت داریم.

دبیرخانه همایش هفتاد سال برنامهریزی توسعه در ایران

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید