جزئیات آزمون کارشناسی ارشد سال 92 تشریح شد

http://www.callforpapers.ir/مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به برگزاری همزمان آزمون دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل سال 1392 و هجدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور، به تشریح جزئیات برگزاری این آزمون پرداخت.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir)ˈحسین توکلیˈ روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: ثبت نام برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال 1392 و هجدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور از نهم تا شانزدهم آبان ماه جاری انجام می شود.

وی با بیان آنکه مدارک ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد امسال در باجه های پستی توزیع نخواهد شد، گفت: تهیه مدارک ثبت نام این آزمون صرفا به شیوه اینترنتی و از طریق پایگاه سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org امکان پذیر است.

توکلی، هزینه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال 92 را 178 هزار ریال اعلام کرد و افزود: مبلغ ثبت نام باید با استفاده از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب به صورت الکترونیکی در سایت سازمان سنجش پرداخت شود که داوطلبان برای ثبت نام یک کدرشته امتحانی باید این مبلغ را بپردازند.

به گفته وی، داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون یکی از کدرشته های امتحانی شناور به عنوان رشته امتحانی دوم دارند، لازم است مبلغ 178 هزار ریال دیگر به صورت الکترونیکی در سایت سازمان سنجش پرداخت کنند.

 

توکلی ادامه داد: داوطلبانی که علاقه مند به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی هستند، باید علاوه بر مبالغ ثبت نام، برای پرداخت مبلغ 58 هزار ریال دیگر به صورت اینترنتی اقدام کنند و علاقه مندی خود را در بند مربوطه تقاضانامه الکترونیکی علامت بزنند.

وی تاکید کرد: پس از انجام مراحل ثبت نام، یک کد رهگیری 14 حرفی توسط سیستم به داوطلبان ارائه می شود که این منحصرا نشانگر پایان ثبت نام افراد است و صحت اطلاعات ارسالی برعهده شخص داوطلب خواهد بود.

توکلی به داوطلبان توصیه کرد برای اینکه دچار مشکل نشوند پس از تکمیل تقاضانامه ثبت نام و دریافت تاییدیه، یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه کنند و تا زمان برگزاری آزمون نزد خود نگه دارند.

وی مهلت ویرایش اینترنتی تقاضانامه ثبت نامی داوطلبان کارشناسی ارشد سال 92 را از روز 11 آبان ماه 91 اعلام کرد و گفت: داوطلبان از 11 تا 18 آبان ماه فرصت خواهند داشت تا با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش و براساس دستورالعمل های مشخص شده، برای مشاهده و ویرایش احتمالی اطلاعات تقاضانامه ثبت نامی خود اقدام کنند.

مشاورعالی سازمان سنجش، زمان انتشار اطلاعیه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 92 بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش را روز هشتم آبان ماه ذکر کرد و گفت: این اطلاعیه در نشریه پیک سنجش روزهای دوشنبه 8 و 15 نیز منتشر خواهد شد که جزئیات چگونگی ثبت نام، ویرایش اطلاعات و دریافت کارت ورود به جلسه در آن درج شده است.

وی ادامه داد: کارت شرکت در جلسه آزمون کارشناسی ارشد سال 92 نیز از 15 بهمن ماه 91 بر روی پایگاه اینترنتی سنجش قرار می گیرد و داوطلبان می توانند تا 17 بهمن ماه با مراجعه به پایگاه اینترنتی سنجش از کارت ورود به جلسه آزمون خود پرینت تهیه کنند.

توکلی یادآور شد: آزمون دوره های کارشناسی ارشد سال 92 برای پذیرش دانشجو در رشته های مختلف تحصیلی گروه های آموزشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی برگزار می شود.

وی اضافه کرد: براساس برنامه زمانی پیش بینی شده، آزمون کارشناسی ارشد سال 92 در نوبت صبح و بعداز ظهر روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه، 18، 19 و 20 بهمن ماه 91 برگزار می شود و سطح سووالات امتحانات تخصصی، حسب مورد در حد دانش و تجربیات فارغ التحصیلان دوره کارشناسی در هر رشته مطابق فهرست برنامه های مصوب شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی خواهد بود.

مشاورعالی سازمان سنجش درمورد آن دسته از کدرشته های امتحانی که دارای آزمون تشریحی یا آ‍زمون عملی نیز هستند، توضیح داد: در این گونه رشته ها منحصرا داوطلبانی که در آزمون تستی این رشته ها شرکت کرده و با توجه به حدنصاب نمره علمی مربوط ، مجاز به انتخاب رشته شده اند، حق شرکت در مرحله دوم این رشته های امتحانی را خواهند داشت.

وی با بیان آنکه نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد در قالب کارنامه از طریق پایگاه اینترنتی سنجش منتشر می شود، گفت: داوطلبانی که برای انتخاب رشته مجاز شناخته می شوند باید براساس برنامه زمانی که بعد از طریق سازمان سنجش اعلام می شود، برای تکمیل فرم انتخاب رشته الکترونیکی اقدام کنند.

توکلی افزود: گزینش نهایی آزمون کارشناسی ارشد از میان داوطلبان مجاز به انتخاب رشته که فرم انتخاب رشته را تکمیل کرده اند، براساس نمره کل حاصل از 80 درصد نمره آزمون کتبی و 20 درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی (لیسانس) انجام می شود و فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون در دهه اول شهریور ماه آینده از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید