کتاب مقدمه‌اي بر رياضيات مالي: مدل‌هاي زمان گسسته

http://www.callforpapers.ir/«مقدمه‌اي بر رياضيات مالي: مدل‌هاي زمان گسسته» عنوان كتابي است كه توسط استنلي پليسكا نوشته و از سوي حميدرضا فرهادي ترجمه شده است.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) اين كتاب به عنوان كتاب درسي دانشجويان پيشرفته دوره كارشناسي و ورودي‌هاي دوره كارشناسي ارشد كه به دنبال مقدمه‌اي دقيق و قابل فهم از نظريه مالي مدرن بازارهاي اوراق بهادار هستند نوشته شده است.

هدف اين كتاب، پرداختي دقيق اما غيرعميق به نظريه مالي است و براي درك بيشتر خوانندگان مثال‌هاي محاسباتي و تمرين‌هايي را در مطالب خود داراست.

آنها كه به دنبال دانشي نهادين از اوراق بهادار، اوراق مشتقه و مديريت صندوق‌ها هستند بايد آن را در جايي ديگر بيابند اما افرادي كه به دنبال بحث مقدماتي دقيق از مهندسي مالي هستند اين كتاب براي آنها مقدمه‌اي جامع و مفيد خواهد بود.اين كتاب شامل هفت فصل است كه عبارتند از: بازارهاي يك دوره‌اي اوراق بهادار، مصرف و سرمايه‌گذاري يك دوره‌اي، بازارهاي چنددوره‌اي اوراق بهادار، قراردادهاي اختيار معامله، قراردادهاي آتي و ابزار مشتقه ديگر، مسائل مصرف و سرمايه‌گذاري بهينه، اوراق قرضه و اوراق مشتقه نرخ بهره و مدل‌هاي با فضاهاي نمونه نامتناهي.

كتاب حاضر در 382 صفحه با تيراژ يك هزار نسخه از سوي انتشارات بورس منتشر و در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید