پذیرش 27 دانشجوی دکتری پژوهش‌محور در پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات اجتماعی

http://www.callforpapers.ir/معاون پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی از پذیرش 27 دانشجوی دکتری پژوهش‌محور در این پژوهشگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر احمد شکیبا در گفت‌وگو با ایسنا در این زمینه توضیح داد: پذیرش دانشجوی دکتری پژوهش محور در این پژوهشگاه از سال گذشته با دو دانشجو در رشته اقتصاد گردشگری آغاز شد که سال جاری با توجه به توان و ظرفیت پژوهشکده‌ها و گروه‌های پژوهشی موجود و همچنین پروژه‌های محول شده به پژوهشگاه بر تعداد رشته‌ها و دانشجویان پذیرفته‌ شده افزوده شد.

وی با اشاره به این که پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی سعی کرده است که شرایط خوبی را برای تربیت کارشناسان خبره در حوزه پژوهش فراهم‌ کند، خاطرنشان کرد: معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی در زمینه ایجاد این امکان در پژوهشگاه و پذیرش دانشجو همکاری فراوانی با این پژوهشگاه انجام داد که سه پژوهشکده «علوم توسعه»، «علوم انسانی» و «علوم اجتماعی» توانستند 27 دانشجو را در هشت رشته جدید جذب کنند.

 

شکیبا ادامه داد: پژوهشکده علوم اجتماعی در رشته «روان‌شناسی»، دو دانشجو، «آینده‌پژوهی» هفت دانشجو و در رشته «فرهنگ و ارتباطات»، پنج دانشجو را پذیرفته است و پژوهشکده علوم انسانی نیز در دو رشته «علوم سیاسی- مسائل ایران» و «علوم سیاسی- سیاستگذاری فرهنگی» جمعاً پذیرای پنج دانشجوی دکتری پژوهش‌محور است. همچنین در رشته‌های «جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری»، سه دانشجو، «علوم اقتصادی»، دو دانشجو و «مدیریت دولتی» سه دانشجو در پژوهشکده علوم توسعه پذیرفته شده‌اند.

به گفته وی هم اکنون با احتساب دانشجویان پذیرفته شده در سال گذشته، 29 دانشجوی دکتری پژوهش‌محور در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی مشغول به تحصیل هستند که پژوهش‌های آنها در قالب طرح‌های پژوهشی پژوهشگاه تعریف می‌شود.

معاون آموزشی پژوهشگاه درباره مؤلفه‌های مؤثر در پذیرش این دانشجویان در این مقطع تحصیلی توضیح داد: رتبه دانشجویان در کنکور و همچنین تعداد مقالات علمی و سوابق علمی و پژوهشی این دانشجویان در پذیرش مؤثر بود. همچنین به این دانشجویان فرصت داده شد تا به دور از فضای پر اضطراب مصاحبه، پروپوزالی را برای سنجش توان علمی و پژوهشی خود، تدوین کنند.

این پژوهشگاه قرار است برای راهنمایی دانشجویان پذیرفته شده افزون بر اعضای هیات علمی خود از اعضای هیات علمی دیگر پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها نیز استفاده کند. همچنین هم‌اکنون تعدادی از دانشجویانی که در طرح انتقال دانشجویان خارج از کشور به داخل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تحصیل در مقطع دکتری پژوهش‌محور بدون کنکور شرکت کرده‌اند نیز در حال گذراندن مراحل مصاحبه و پذیرش هستند که نتایج آن نیز به زودی اعلام خواهد شد.

 

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید