فراخوان مقاله

سومین کنگره بین المللی پزشکی شخصی ایران

سومین کنگره بین المللی پزشکی شخصی ایران، ۲۴ تا ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ توسط دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،پژوهشکده ملی ژنتیک و زیست فناوری، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران در شهر تهران برگزار می شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور(callforpapers.ir)، پژوهشگران می توانند جهت ارسال مقالات خود حداکثر تا ۲۰ آذر با توجه به محورهای اصلی کنگره اقدام نمایند.

امروزه پزشکی شخصی یا پزشکی فردمحور (Personalized Medicine) با بهره‌گیری از علوم مختلف ژنتیک، بیوانفورماتیک و زیست‌ فناوری و غیره پنجره جدیدی در حوزه پزشکی گشوده که بر روی تشخیص ‌و درمان هر انسان به صورت منحصر به فرد تمرکز دارد. . این حوزه پزشکی به دنبال ارائه خدمات پزشکی (سلامت، پیشگیری، تشخیص، درمان و مراقبت) متناسب با ژنتیک فرد است. در این مدل، پزشک با آگاهی از اطلاعات نهفته شده در ژنوم هر فرد می‌تواند به او داروی مؤثر با حداقل عوارض جانبی و در دوز مناسب تجویز کند و توصیه مناسب برای تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی به منظور پیشگیری و درمان بیماری‌ها و تغییر صفات، را ارائه دهد. فراگیر شدن این حوزه پزشکی منجر به تجویز مؤثر، دقیق، ایمن دارو و کاهش هزینه‌های درمانی می‌گردد. هرچند پزشکی شخصی به عنوان شاخه …..

 

علاقه مندان می توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به پایگاه اطلاع رسانی کنگره مراجعه نمایند.

[اطلاعات کامل کنگره]

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید