شرکتی که به کارکنانش بابت تمیزکردن خانه‌هایشان پول می‌پردازد!

http://www.bananews.ir/شرکت‌های فناوری راهکارهای جالبی برای مدیریت و افزایش خلاقیت کارکنان خود دارند، برای مثال حتما محیط‌های جذاب و متفاوت کار در شرکت‌های بزرگی مثل مایکروسافت، گوگل یا …را دیده‌اید یا از آن قانون ۲۰ درصد وقت آزاد گوگل آگاهی دارید.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) این رویکرد، با رویکرد سنتی‌ای که ما با آن آشنا هستیم، بسیار تفاوت دارد. به تازگی Evernote که شرکت کوچکی هم نیست و ارزش آن حدود یک میلیارد دلار برآورد می‌شود، در تازه‌ترین اقدام، با پیشنهاد همسر رییس این شرکت به کارکنان خود در ازای دو بار تمیز شدن خانه‌هایشان در ماه، دستمزد خواهد داد!

به گزارش ایسنا به نقل از وبلاگ یک پزشک، استدلال این کار عجیب هم این بوده است که خانه‌های تمیز و مرتب روی نحوه تصمیم‌گیری و روحیه کارمندان تأثیر می‌گذارند. جالب است بدانید که این شرکت بابت مسافرت سالانه اعضای خود سالانه یک هزار دلار به آنها می‌دهد، البته آنها حتما باید ثابت کنند به این مسافرت رفته‌اند!

فقط این شرکت نیست که متوجه شده است این گونه پرداخت‌ها، هزینه اضافه نیستند و در نهایت باعث ایجاد جوی از نشاط و خلاقیت می‌شوند که سودش را کل شرکت خواهد برد.

فیس‌بوک هم به کارکنان خود که تازه پدر و مادر شده‌اند، 4000 دلار می‌دهد. دانشکده پزشکی استنفورد هم به فکر پزشکان خود است و به آنها سرویس‌های رایگانی برای تمیزکردن خانه می‌دهد و شام برایشان ارسال می‌کند. «هانا والنتین» که یک متخصص قلب استنفورد است، این اقدام را بسیار مثبت ارزیابی می‌کند. او می‌گوید که وقتی می‌بینید که این کار به ظاهر ساده است، پیام قدرتمند و گویایی است مبنی بر اینکه مسئولان در مورد شما و زندگی‌تان اهمیت قائل هستند.

 

مسئولان استنفورد به صورت تصادفی به این نتیجه نرسیده‌اند، ۱۸ ماه پیش آنها به این فکر افتادند که چرایی خستگی پزشکان را بررسی کنند و برای این کار با یک شرکت قرارداد بستند تا مساله بررسی شود. این شرکت زندگی و رفتار پزشکان را از زمان برخاستن از خواب تا زمان کار و بازگشت به خانه و خواب به صورت ویدئویی ضبط کرد.

شرکت Deloitte هم که یک شرکت خدمات مشاوره‌ای است، به اعضای خود که والدین سالخورده داشته باشند، سرویس و کارگرانی برای مراقبت از آنها می‌دهد. این شرکت حتی در زمان اخلاف‌های زناشویی و یا مسائلی مثل ناباروری کارمندان خود، پشت و پناه آنهاست.

در شرکت فیس‌بوک به کارمندانی که تا دیروقت کار کنند، شام مجانی دیده می‌شود، خانواده آنها می‌توانند در کافه‌تریای شرکت در زمان شام به آنها بپیوندند. این شرکت بابت هزینه نگهداری از اطفال به آنها 3000 دلار می‌پردازند.

به نظر می رسد بیش از آن که این پشتیبانی‌ها از نظر مالی اهمیت داشته باشند، از نظر جو آرامش و اطمینانی که در اعضای یک مؤسسه و شرکت ایجاد می‌کنند، اهمیت دارند.

بسیار مهم است که شما شرکت و اداره خود را پشتیبان و نگران زندگی خود بدانید یا اینکه احساس کنید رنج‌های شما هیچ اهمیتی برای مسئولان مستقیم شما ندارند.

ممکن است که ارائه این خدمات را یک بار اضافی مالی بر دوش این شرکت‌ها بدانید، اما مسئولان این شرکت‌ها اصلا چنین اعتقادی ندارند، چرا که با افزایش راندمان کاری و خلاقیت و تعهد کاری کارمندانشان، به سود مالی بسیار بیشتری خواهند رسید.

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید