افزایش سرمایه‌گذاری استراتژیک برای کاهش شیوع ایدز

رییس دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در غرب اقیانوس آرام تاکید کرد که اعضای این سازمان برای افزایش سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک در جهت کاهش نرخ شیوع ایدز در کشورهای منطقه مزبور باید تلاش کنند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) شین یانگ – سو این مقام مسوول در دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان ساخت: با افزایش هزینه‌های اقتصادی و متعاقب آن هزینه‌های بهداشت عمومی، شیوع بیماری ایدز در برخی از جوامع اصلی این منطقه تا چندین دهه آینده ادامه خواهد یافت. به همین دلیل کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت باید از هم‌اکنون سرمایه‌گذاری‌های استراتژیکی را در ارتباط با کنترل این بیماری انجام دهند تا تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس ایدز تا 50 درصد کاهش پیدا کند.

به گزارش شینهوا، شین تاکید کرد: تعهدات سیاست‌گذاران کشورهای عضو که در نشست بلندپایه سال 2011 مجمع عمومی سازمان ملل و با هدف دستیابی به اهداف برجسته مقابله با ایدز تا سال 2015 میلادی مطرح شد هنوز به افزایش منابع برای محقق شدن این اهداف منجر نشده است.

طبق آمار سازمان جهانی بهداشت، بیش از 90 درصد از افراد آلوده به ایدز در این منطقه در کشورهای کامبوج، چین، مالزی، ویتنام و پاچو آگینه نو زندگی می‌کنند و فیلیپین از معدود کشورهایی است که اکنون در سطح جهانی با افزایش شیوع ایدز مواجه است.

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید