برترینهای علمی ایران

برترینهای علمی ایران طی ۱۲ سال گذشته توسط سیویلیکا معرفی شدند

پایگاه سیویلیکا، بر اساس کلان داده های پژوهشی کشور که طی ۱۲ سال گذشته در این مجموعه ثبت شده است، اقدام به معرفی برترینهای پژوهشی در بخشهای مختلف نموده است.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور(callforpapers.ir)، در این راستا، برترینهای علمی کشور در حوزه های زیر تحلیل و در دوره های سالانه از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۶ (به مدت ۱۲ سال) مورد مطالعه و داده کاوی قرار گرفته است.  نتایج این مطالعات را می توانید در لینک زیر مشاهده نمایید: https://www.civilica.com/TopResearch

  • مقالات برتر:

مقالات برتر بر اساس معیارهایی چون تعداد مطالعه، تعداد ارجاع دریافتی، همچنین بر اساس امتیاز و بحثهای کاربران انتخاب می شوند.

  • موضوعات مهم علمی کشور

در این بخش موضوعات مهم علمی کشور که مورد توجه پژوهشگران چه در حوزه تولید مقالات و چه در بخش مطالعه و علاقه مندی پژوهشگران به موضوعات استخراج شده است. در هر سال مشخص است که ۱۰ حوزه یا کلید واژه مورد توجه پژوهشگران چیست و بر این اساس جهت حرکت علمی کشور را می توان مورد بررسی قرار داد.

  • کنفرانسهای برتر:

کنفرانسهای کشور، با دو معیار مختلف سنجیده شده اند که عبارتند از معیار تعداد استفاده و مطالعه مقالات و تعداد استنادات دریافتی از مقالات مختلف. بر اساس تعداد مطالعه مقالات، هم کنفرانسهای دارای بیشترین تعداد دریافتی به صورت کلی و همچنین کنفرانسهای ارزشمند که دارای ارزشمندترین مقالات ارائه شده در آن سال هستند را می توانیم ببینیم.

  • ژورنالهای برتر:

ژورنالهای نمایه شده در پایگاه سیویلیکا نیز بر اساس معیارهای تعداد مطالعه مقالات و تعداد ارجاع انجام شده به مقالات هر ژورنال از سایر مقالات رتبه بندی می شوند و ژورنالهای پرمخاطب و ژورنالهای دارای بیشترین استناد دریافتی معرفی می شوند.

  • دانشگاههای برتر:

دانشگاههای برتر به صورت جداگانه در پایگاه مرجع دانشگاههای کشور (Uniref.ir) بر اساس آمار تولیدات مقالات هر دانشگاه و مرکز تحقیقاتی استخراج و سالانه ارائه می شوند.

تحلیلهای این صفحه توسط الگوریتم های خودکار داده کاوی بر پایه کلان داده های ثبت شده در مجموعه سیویلیکا انجام می شود. آمار سال جاری به دلیل عدم نمایه سازی کامل مقالات کامل نمی باشد. هیچ گونه دخالت و تغییری در داده های این بخش توسط سیویلیکا اعمال نمی شود و ما این بخش را آیینه علمی کشور می دانیم که منعکس کننده جهت حرکت علمی کشور است. اینکه پژوهشگران دنبال چه محتوایی هستند و مقالات در چه حوزه ای تولید می شود نکات بسیار مهمی هستند که آینده علمی یک کشور را تعیین میکند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید