دانشجوی پردیس کشاورزی دانشگاه تهران موفق به دریافت جایزه جهانی شد

مدیر گروه محیط زیست پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت : دانشجوی دکترای این مرکز علمی و تحقیقاتی موفق به دریافت جایزه جهانی حفاظت از گربه سانان در سال 2012 شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر ˈافشین دانه کار ˈ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: موسسه پنترا در آمریکا جایزه کاپلان سال 2012 را به ˈ محمد صادق فرهادی نیاˈ دانشجوی دکترای محیط زیست دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران اعطا کرد.

موسسه بین المللی پنترا از مووسسات برتر جهانی در زمینه تحقیقات حیات وحش است که در آمریکا فعالیت دارد.

در این موسسه کارشناسان ارشد بین المللی ،تحقیقات حیات وحش در جهان را مورد بررسی قرار می دهند.

دانه کار افزود: این جایزه به خاطر فعالیت تحقیقاتی چندساله فرهادی نیا در زمینه حفاظت از گربه سانان ایران به وی تعلق گرفت.

جایزه ریبیونتز کاپلان (Rabinowitz – Kaplan ) به اشخاصی تعلق می گیرد که برای حفاظت از گربه های وحشی و زیستگاه آنها در جهان فعالیت می کنند.

دانه کار ادامه داد: در سال 2012 رقابت فشرده ای بین شرکت کنندگان سراسر جهان در زمینه تحقیقات حفاظت از گربه سانان وجود داشت که محمد صادق فرهادی نیا به عنوان فردی که بیشترین فعالیت تاثیر گذار را برای حفاظت از گربه سانان ایران انجام داده بود موفق به کسب این جایزه 15 هزار دلاری شد.

وی بیان کرد:فرهادی نیا دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته محیط زیست در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران به اتمام رسانده است.

این محقق در سال 2009 نیز موفق به کسب جایزه علمی با عنوان ˈآینده ای برای طبیعتˈ از کشور هلند شد.

پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج مرکز استان البرز مستقر است

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید